S príchodom Biedronky na slovenský trh sa často spomínalo, že vytvorí najväčšiu konkurenciu práve etablovanému Lidlu. Ten už na Slovensku prispôsobuje svoju stratégiu ešte pred príchodom superlacného reťazca, s ktorým sa teraz v Poľsku dostal do obchodnej vojny. Informuje o tom portál Hospodárske noviny.
Ceny sa znižovali v priebehu niekoľkých minút
Priamu konfrontáciu údajne odštartovali SMS správy poľskej Biedronky, v ktorých napríklad priamo porovnávala ceny so svojou najväčšou konkurenciou. „V jednej zo správ Biedronka tvrdila, že v pondelok 5. februára bude stáť 40 kusov toaletného papiera 25,99 zlotého, čo je v prepočte 5,98 eura, zatiaľ čo v Lidli zaplatia zákazníci za rovnaké množstvo o 11 percent viac, a teda 6,67 eura,“ píšu HN.
Lidl, pochopiteľne, promptne reagoval ako na svojej sociálnej sieti, tak aj v letákoch, kde kroky Biedronky označil ako „reťazovú správu“ a doplnil aj slogan: „Esemesky mi chodia len od muža či mamy a nákupy robím v Lidli.“ Zaujímavé však boli aj nasledujúce machinácie s cenami masla, ktoré sa dodatočne upravovali, čo skutočne nebýva zvykom.
Podľa dostupných informácií bola cena tohto produktu v Lidli najprv komunikovaná na úrovni 3,45 zlotého, pričom následne dorovnal svojho konkurenta na 2,85 zlotého pri kúpe najmenej troch kusov. Biedronka na tento krok zareagovala a cenu masla znížila na 2,80 zlotého, čím opäť „tromfla“ konkurenciu.

Vtipné odkazy a vojna aj na Slovensku?
Tí pozornejší zaregistrovali aj vtipné odkazy na sociálnych sieťach oboch reťazcov. Na profile Biedronky sa údajne jeden používateľ pýtal, kedy sa stretne v MMA zápase s Lidlom. „Súper musí byť v rovnakej váhovej kategórii,“ znela posmešná odpoveď lacného predajcu. Nejde pritom ani zďaleka o ojedinelý prípad a v súčasnosti sa už diskutuje o tom, že obchodná vojna sa z Poľska môže preniesť aj k nám.
Tvrdý boj o zákazníka pre HN komentoval aj odborník na marketing Robert Le Veneur. Podľa neho sú reálne viaceré možnosti, ako môže táto situácia dopadnúť. V konečnom dôsledku by na nej mohol profitovať práve spotrebiteľ, nakoľko predháňanie sa v znižovaní cien je výhodné pre nakupujúcich. Následne dodáva, že ak sa táto marketingová stratégia Biedronke osvedčí, je veľmi pravdepodobné, že ju zvolí aj na Slovensku.
Žije v prenajatom byte, nemá auto a po meste chodí s batohom: Kto je Zohran Mamdani, prvý moslimský starosta New Yorku?
Najnebezpečnejšia žena: Bola posadnutá sexom a vraždila mužov pre zábavu. Dostala tvrdý trest, stále je hrozbou
Budú vianočné trhy v Bratislave drahšie? Stánkarov zaťaží vyššia 23 % DPH, na ľudí tento rok čakajú aj výhodné ponuky
Mamička varí lacné jedlá, aby šetrila peniaze: Podľa ľudí je to ako krmivo pre psa, jej manžel sa správa zvláštne
Navštívili sme nádhernú dolinu a strašidelný hrad úplne zadarmo: Nájdete tu aj jaskyňu a priam dokonalú jesennú prírodu
Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože. O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli
Jedol psie žrádlo, celý čas bol nahý: Táto reality šou prekonala rekordy, milióny ľudí sledovali mučenie
Herci, ktorí boli počas natáčania Harryho Pottera vymenení: Niekedy to bolo fiasko, inokedy tvorcovia nemali na výber
Terapia červeným svetlom nie je zázračná, tvrdí odborníčka: Vedeckých dôkazov je málo a chýbajú, nie je to všeliek
ANKETA: Nepáči sa mi to, malo by sa to odstrániť. Slovákov sme sa opýtali, čo si myslia o Separovom sprejovaní v Himalájach












Nahlásiť chybu v článku