Foto: Pexels

Moderné technológie môžu byť zradné. To, čo sa javí ako nevinná správa cez firemný chat, môže byť ľahko zneužité alebo zle pochopené. „Zbližujte sa osobne alebo telefonicky a všetky e-maily by ste mali posielať na osobné e-mailové adresy alebo z nich,“ upozorňuje Lynn. „Všetky správy posielajte výlučne v čase mimo kancelárie a na svojich osobných zariadeniach,“ vyjadrila sa.

Foto: Pexels

Buďte úprimní voči svojmu šéfovi

Hoci to môže byť trochu nepríjemné, úprimnosť sa v tomto prípade naozaj vypláca. Niektoré firmy majú totiž prísne pravidlá týkajúce sa vzťahov na pracovisku. „Niektoré spoločnosti žiadajú úplné zverejnenie informácií počas vzťahu, aby sa zabezpečilo, že klauzuly o dôvernosti nebudú ohrozené,“ hovorí Lynn a dodáva: „Vždy sa oplatí byť úprimný voči svojmu nadriadenému.“

Stanovte si jasné hranice

Ak sa rozhodnete pre vzťah so svojím kolegom, musíte sa dohodnúť na tom, ako budete situáciu zvládať v každodennom pracovnom prostredí. „Všetky kontakty udržiavajte na profesionálnej úrovni a vyhýbajte sa diskusiám o osobných záležitostiach v práci,“ radí odborníčka. Zvlášť dôležité je, aby city nezasahovali do tímovej dynamiky, najmä ak spolu pracujete na rovnakých úlohách či projektoch.

Foto: Pexels

Čo ak to nevyjde?

Nie každý vzťah má šťastný koniec. A ak sa rozchod udeje medzi kolegami, dôsledky môžu presahovať aj mimo osobnej roviny. „Ak je rozchod potrebný, urobte to mimo práce, aby ste si zachovali súkromie a profesionalitu, a možno si aj rezervujte voľno, ak je to potrebné na spracovanie myšlienok a emócií,“ radí Lynn.

Foto: Pexels

V prípade, že sa atmosféra stane príliš napätou, zvážte zmenu tímu alebo pozície – pre svoje dobro i kariérny rast. Ak je láska silná, ani kancelárske steny ju neudržia. No práve preto je dôležité pristupovať k nej múdro, s rešpektom k sebe, druhému človeku a svojmu pracovnému prostrediu.

Uložiť článok

Najnovšie články