Slovenskí spotrebitelia obľubujú nakupovanie u lacných predajcov so zmiešaným tovarom. Tým sa u nás darí a nie je prekvapením, že náš trh vyhľadávajú aj ďalší zahraniční hráči, ktorí by tu chceli rozšíriť svoje podnikanie. Medzi takéto reťazce patrí aj nemecký Woolworth.
Lacný reťazec má vo svojej ponuke predovšetkým doplnky do domácnosti, oblečenie, dekorácie, bytový textil a iný zmiešaný tovar. Typologicky ho môžeme prirovnať k iným obľúbeným obchodom ako Action, Pepco či Sinsay, pre ktoré tak pôjde o pomerne silnú konkurenciu. Približne tretinu z 18-tisíc produktov totiž Woolworth predáva za menej ako tri eurá.
Ako sme vás ešte začiatkom júla informovali, spoločnosť už odkryla aj prvé lokality, v ktorých by chcela umiestniť svoje predajne. Podľa dostupných správ by sa tak malo stať v Bratislave, Trnave a Ružomberku.
Diskont do týchto miest hľadal vedúcich predajne, ktorým ponúkal plat od 1 600 eur mesačne. Toto číslo sa môže v závislosti od skúseností a schopností kandidáta meniť. Termín nástupu určil na 1. september a hlavnou úlohou nového manažéra je zabezpečovať plynulý chod predajne so všetkým, čo k tomu patrí. Ako však vyplýva z viacerých príspevkov na sociálnych sieťach, Woolworth už pripravuje pobočku aj na východe Slovenska.
Konkrétne by malo ísť o Michalovce a obchodnú zónu S1 Center, ktorá sa postupne rozširuje a v jej portfóliu sa už teraz nachádza viacero zvučných značiek. Zatiaľ nie je jasné, kedy by sa táto prevádzka mohla otvoriť. Informácie sme sa pokúsili získať priamo od nákupného areálu S1, v prípade zaslania odpovedí budeme článok aktualizovať.
Z dostupných záberov je zrejmé, že Woolworth nebude jediným zaujímavým nájomcom. Už o pár dní, 26. júla, sa v jeho tesnej blízkosti otvorí predajňa Sinsay a priamym susedom bude aj nová značka z portfólia CCC – Wordlbox.
Woolworth chce 20 predajní
Tradícia značky Woolworth siaha až do 19. storočia, keď sa v USA zameriavala na predaj lacného tovaru. V minulom storočí patril reťazec medzi najvýraznejšie obchodné siete na svete, no vplyvom konkurenčného prostredia a interného vývoja sa napokon rozdelil na dve vetvy – tá americká zmenila zameranie a dnes pôsobí pod značkou Foot Locker, nemecká zase pokračuje pod značkou Woolworth.
S lacným konceptom sa chce diskont uplatniť vo viacerých tuzemských regiónoch. Ako uviedlo vedenie spoločnosti, už v prvom roku by chcelo v Českej republike a na Slovensku otvoriť minimálne 20 nových predajní.
„Kým ostatní obchodníci predajne zatvárajú a zamestnancov prepúšťajú, my sme vo výhodnej pozícii, ktorá nám umožňuje opak. Rastieme, vytvárame nové pracovné miesta, zachovávame šírku nášho sortimentu a za existujúce pracovné miesta ručíme,“ dodáva Woolworth.
Nahlásiť chybu v článku