Žiadne auto nie je imúnne voči nehodám a je bežné, že vozidlá každých pár rokov utrpia menšie alebo väčšie poškodenia. Keď však poznáte počet najazdených kilometrov vozidla, môžete sa dozvedieť veľa o jeho minulosti vrátane toho, koľkokrát mohlo byť poškodené.
Spoločnosť carVertical, ktorá poskytuje údaje o automobiloch, s týmto cieľom uskutočnila na Slovensku prieskum s cieľom zistiť, koľko kilometrov zvyčajne najazdí vozidlo, kým sa ocitne v nehode.
Počet nehôd na Slovensku sa v posledných rokoch nezmenil
Spoločnosť zaoberajúca sa históriou vozidiel merala súvislosť medzi počtom najazdených kilometrov a nehodovosťou vozidiel v priebehu rokov 2021 – 2023. Z údajov vyplynulo, že v roku 2021 najazdilo vozidlo na Slovensku do vzniku dopravnej nehody v priemere 120 307 km, v roku 2022 to bolo 139 638 km a v roku 2023 “len“ 133 837 km.
„Vozidlo s 300 000 kilometrami na tachometri môže mať za sebou viac ako 2 nehody. Za poškodenie sa však považuje aj drobný náraz alebo škrabanec, preto by si kupujúci ojazdených vozidiel mali pred kúpou konkrétneho vozidla zistiť, aké poškodenia vozidlo utrpelo,“ vysvetľuje Matas Buzelis, automobilový expert spoločnosti carVertical.

Zatiaľ čo drobné škody by nemali ovplyvniť rozhodnutie o kúpe konkrétneho vozidla, vážna dopravná nehoda môže znamenať, že vozidlo malo poškodenú konštrukciu a nemusí byť z hľadiska prevádzky bezpečné.
Viac nehôd postihuje vozidlá v iných európskych krajinách
V susednom Česku sú štatistiky poškodenia rozdielne. Táto krajina sa dostala z 201 357 km v roku 2021 na 191 049 km v roku 2023 – to sú však lepšie výsledky ako na Slovensku.
Ako vyplýva zo štúdie, v roku 2023 najazdili slovenské autá do vzniku nehody o 9,2 % menej kilometrov, ako je priemer krajín Európskej únie. To znamená, že slovenské autá sa stávajú účastníkmi nehôd oveľa častejšie ako autá v iných krajinách. Keďže však k poškodeniam stále dochádza, môže to niektorých nepoctivých predajcov nabádať k tomu, aby zamaskovali históriu vozidla.
„Kupujúci by nemali o ojazdených vozidlách uvažovať rovnako ako o nových. Každý vodič by chcel, aby jeho vybrané auto bolo v dobrom stave, ale, bohužiaľ, tomu tak nie je vždy. Odhadujeme, že až 52,4 % vozidiel zažilo nejakú nehodu. Kontrola histórie vozidla by preto mala zohrávať dôležitú úlohu v procese kúpy vozidla spolu s testovacou jazdou a fyzickou kontrolou v autorizovanom servise,“ hovorí Buzelis.
Mamička varí lacné jedlá, aby šetrila peniaze: Podľa ľudí je to ako krmivo pre psa, jej manžel sa správa zvláštne
Navštívili sme nádhernú dolinu a strašidelný hrad úplne zadarmo: Nájdete tu aj jaskyňu a priam dokonalú jesennú prírodu
Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože. O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli
Jedol psie žrádlo, celý čas bol nahý: Táto reality šou prekonala rekordy, milióny ľudí sledovali mučenie
Herci, ktorí boli počas natáčania Harryho Pottera vymenení: Niekedy to bolo fiasko, inokedy tvorcovia nemali na výber
Terapia červeným svetlom nie je zázračná, tvrdí odborníčka: Vedeckých dôkazov je málo a chýbajú, nie je to všeliek
ANKETA: Nepáči sa mi to, malo by sa to odstrániť. Slovákov sme sa opýtali, čo si myslia o Separovom sprejovaní v Himalájach
Komikov sme sa spýtali, čo hovoria na novú maximálnu rýchlosť chodcov 6 km/h: Budeme ju merať dvoma pohlaviami
Káva za 3,60 eura nám udrela do nosa a nevoňala: Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože
Prirovnávajú ju ku Kate Middleton, takto ju mal Putin žiadať o ruku: Kto je Alina Kabajevová, údajná nová cárovná v Kremli?
    

            
                                                                
							
                    









                    
                    
                    
                    
Nahlásiť chybu v článku