Uplynulé mesiace predstavovali pre mnohé európske priemyselné odvetvia náročnú skúšku. Situácia sa však nemení ani v súčasnosti a zvyšujúce sa náklady na prevádzku, výdavky na energie, znížený dopyt či celkové oslabenie priemyslu na „starom kontinente“ vplýva aj na mnohé slovenské podniky. Problémy najnovšie hlási tiež ZSSK Cargo.
Hlavnou činnosťou spoločnosti je zabezpečovanie prepravy tovaru po koľajniciach, ktoré sú pod správou ŽSR. V súvislosti so súčasným stavom nákladnej prepravy a nízkym dopytom po jej službách sa už v štátnej firme spomínajú viaceré škrty vrátane tých personálnych.
Na problematiku upozornil Denník E.
Predaj majetku či prepúšťanie
Podľa informácií, ktoré portál priniesol, klesol v nákladnej doprave počet objednávok. V praxi to znamená, že ZSSK Cargo očakáva pokles výkonov zhruba o 9 %. Strata by sa teda mala vyšplhať na 30 miliónov eur. Už vlani pritom štátny podnik vykázal stratu takmer 8 miliónov eur.
„Skrátka, vo vozňoch nie je čo voziť a o to málo, čo ostalo, je tvrdá bitka. Je smutné, že železnica zároveň prehráva boj s cestou a ich vzájomný podiel sa zhoršuje v neprospech koľají,“ uviedol na margo aktuálneho stavu Predseda predstavenstva spoločnosti Jaroslav Daniška. Ako dodal, hovoriť môžeme o jednej z najvážnejších situácií v histórii firmy.
Tá už začala s realizáciou viacerých krokov, ktoré by mohli stav aspoň do istej miery zmierniť. „Prehodnocujeme efektívnosť všetkých činností naprieč firmou, rokujeme s dodávateľmi o možnostiach úspor, zbavujeme sa prebytočného majetku a, bohužiaľ, lúčime sa aj s našimi kolegami,“ povedal Daniška.

Z dostupných informácií vyplýva, že ešte do konca roka by mal počet zamestnancov štátnej firmy klesnúť o približne 100. Počas budúceho roka sa navyše počíta s tým, že odídu ďalšie stovky ľudí a množstvo pracovníkov klesne pod hranicu 3 000. V hre je aktuálne aj hromadné prepúšťanie. Ako dodáva Denník E, v súčasnosti majú zamestnanci možnosť dobrovoľne odísť z firmy výmenou za odstupné. To sa líši v závislosti od počtu odpracovaných rokov.
Po troch ziskových rokoch strata
Veľavravný je aj pohľad na hospodárske výsledky štátnej akciovky. Ako už bolo spomenuté, za minulý rok firma vykázala stratu bezmála 8 miliónov eur. Jej tržby boli na úrovni 282 miliónov eur. Stalo sa tak po troch ziskových rokoch 2021, 2022 a 2023.
Počas tohto obdobia Železničná spoločnosť Cargo Slovakia medziročne zvyšovala tržby a postupne hlásila zisk 6,35 milióna eur, 219-tisíc eur a predvlani 476-tisíc eur.
Aby prežili, museli sa uchýliť ku kanibalizmu a jesť svojich kamarátov. Letecké nešťastie v Andách šokuje aj dnes
Ivana žije v Austrálii: Minimálna mesačná mzda tu je niečo málo cez 2 000 eur pred zdanením, každý si vie slušne zarobiť
Kapustnica za 7 eur a buchty za 11: Vyšli sme na obľúbenú chatu v Tatrách aj s nákladom na chrbte. Toto bolelo najviac
Mohol to byť animák, jedlo na pľaci smrdelo: 10 vecí, ktoré ste nevedeli o filme Harry Potter a Kameň mudrcov
Najnebezpečnejšia žena bola posadnutá sexom a vraždila mužov pre zábavu. Mamička varí lacné jedlá, aby šetrila peniaze
Bývalý kriminalista Vachálek nám prezradil, ako dolapil vraha Ondreja Riga: Bol to tupec. Kvapôčky krvi nestihol zahladiť
Režisér filmu Veľký vlastenecký výlet: Šokovalo ma, keď pri masovom hrobe zaznelo, že je to „fake“. Koniec je kľúčový
Nútil ľudí k potratom a vazektómii, liečil ich agresivitou: Šialený kult mal liečiť závislých, zarábal milióny
Exkluzívne: Detským ambulanciám došla trpezlivosť. Ospravedlnenky majú voľne dostupné v čakárni, môže si ich zobrať ktokoľvek
Ubytujete sa za 13 € a najete za 10 €: Najkrajšie vianočné trhy v Európe pre rok 2025 máme len na skok. Začínajú už čoskoro












Nahlásiť chybu v článku