Kaufland, člen nemeckej skupiny Schwarz Gruppe, má v súčasnosti na Slovensku otvorených 85 predajní. Počtom pobočiek, ale tiež tržbami patrí medzi najsilnejších obchodníkov tuzemského trhu. Dnes už je známe, že reťazec pracuje na ďalších nových hypermarketoch.
Kaufland v minulom roku otvoril dokopy štyri nové predajne. Tie sa nachádzajú vo Zvolene, v Šamoríne, Bytči a Handlovej, pričom v posledných dvoch zmienených mestách išlo o prvé pobočky známej značky. Nedávno tiež obľúbený reťazec otvoril novú prevádzku v Topoľčanoch a ako sme vás informovali aj v našom článku, známe sú už jeho plány v bratislavskom nákupnom centre Nivy.
Okrem toho Nemci stále pracujú na rozširovaní svojho tuzemského portfólia kamenných predajní a dnes sú už známe minimálne ďalšie dva projekty, v rámci ktorých si vybudujú nové hypermarkety. Kaufland je známy tým, že na Slovensku takpovediac nepodlieza zaužívané štandardy a jeho predajne sú veľkometrážneho charakteru. To v praxi znamená, že sa zameriava na pobočky s rozlohou aspoň 2-tisíc metrov štvorcových.
Posilnenie pozície na západnom Slovensku
Sieť predajní Kaufland je rozšírená naprieč celou krajinou, no, pochopiteľne, je azda najsilnejšie etablovaná na západnom Slovensku, špeciálne v okolí hlavného mesta. Bratislavčania totiž majú možnosť nakupovať až v desiatich rôznych prevádzkach, ako aj v ďalších priľahlých lokalitách. Západoslovenskú pozíciu si nemecký reťazec na základe zverejnených projektov upevní ešte viac. V príprave majú byť hypermarkety v Bratislave a Myjave.
Čo sa týka Myjavy, tak projekt je zverejnený už od minulého roka. Podľa nakreslených plánov pôjde o novú obchodnú zónu pozostávajúcu z dvoch hlavných objektov. V menšom objekte budú umiestnené retailové prevádzky v koncepte „strip mall“. Pre slovenských zákazníkov je tento model známy z retailových parkov, kde majú jednotlivé predajne samostatné vstupy priamo z parkoviska.
Väčší objekt pojme bližšie nešpecifikovaný hypermarket. Podľa dostupných informácií pôjde práve o Kaufland, ktorý je vlastníkom pozemku vo východnej časti mesta. Realizáciu predajne pre interez potvrdila aj samotná spoločnosť. Termín, kedy by mohli do myjavskej pobočky vstúpiť prví zákazníci, ešte známy nie je.
„Budovanie a otvorenie spomínanej predajne závisí od získania príslušných povolení. Z tohto dôvodu nie je nateraz možné poskytnúť informáciu k otvoreniu,“ uviedla Nikoleta Lörincová, hovorkyňa Kaufland Slovensko. Podľa projektovej dokumentácie by mali práce po získaní všetkých potrebných povolení trvať zhruba 6 mesiacov.
Nový bratislavský hypermarket
Druhým pripravovaným projektom je ten s názvom „Hypermarket Vrakuňa“. Ako upozornil portál Yim.Ba, kompetentní už v tomto prípade získali súhlasné záväzné stanovisko mesta. Stavebníkom má byť práve Kaufland, ktorý tak rozšíri svoju bratislavskú maloobchodnú flotilu.
Bratislavčania môžu aktuálne nakupovať v pobočkách v Novom Meste, na Patrónke, dvakrát v Petržalke (Panónska cesta a Jantárová cesta), v Podunajských Biskupiciach, Avione, Dúbravke, Rači, Devínskej Novej Vsi a Záhorskej Bystrici.
Ako už z názvu projektu vyplýva, nachádzať sa bude v mestskej časti Vrakuňa, konkrétne na Hradskej ulici. Spolu s hypermarketom sa plánuje vybudovanie parkoviska pre 198 vozidiel. Ide o nezastavanú lokalitu medzi Vrakuňou a Ružinovom, kde v súčasnosti prevládajú rezidenčné projekty. Nová pobočka známeho reťazca tak ideálne doplní tamojšiu občiansku vybavenosť.
Podľa našich informácií sa zástupcovia Kaufland Slovensko pozerajú aj po ďalších slovenských lokalitách, ktoré v súčasnosti analyzujú. Spoločnosť v tomto prípade nechcela poskytnúť ďalšie detaily, no prezradila svoje krátkodobé plány na súčasný rok.
„V aktuálnom kalendárnom roku plánujeme otvoriť obdobný počet predajní ako vlani, avšak závisí to od viacerých faktorov, ako napríklad získanie patričných povolení a podobne,“ uzavrela stanovisko Lörincová.
Či budú nové supermarkety a hypermarkety pribúdať prevažne na západnom a strednom Slovensku, známe nie je. Faktom ale je, že maloobchodné vody sa po dlhých rokoch výraznejšie rozhýbali príchodom diskontnej Biedronky. Tá avizovala, že do konca budúceho roka chce na tuzemskom trhu otvoriť až 50 predajní a sústrediť sa prioritne bude práve na západoslovenské a stredoslovenské regióny. Dôvodom je aj blízkosť logistického centra vo Voderadoch.
V Poľsku je hlavným konkurentom „lienky“ iný člen Schwarze Gruppe – Lidl. Na otváranie prvých slovenských predajní pod značkou Biedronka však reagoval aj Kaufland, o čom sme vás informovali v tomto článku.
Nahlásiť chybu v článku