Domáce potraviny si Slováci najčastejšie spájajú s kvalitou, tradíciou a čerstvosťou, vyplýva z prieskumu spoločnosti 2muse pre COOP Jednotu na vzorke tisíc respondentov. Krajina pôvodu hrá významnú úlohu najmä pri mäse a mäsových výrobkoch, ktoré tretina respondentov označila za najdôležitejšie.
Výsledky prieskumu boli predstavené pri príležitosti 15. výročia reklamného konceptu Bača a Honelník, ktorý stavia na symbolike slovenských tradícií. Viac ako 80 % slovenských spotrebiteľov pri nákupe potravín najprv sleduje cenu, pričom ženy venujú cene väčšiu pozornosť než muži.
Motivácie pri nákupe domácich potravín
Tretina respondentov však zohľadňuje aj krajinu pôvodu. Slovenské potraviny sú vnímané predovšetkým ako kvalitné a tradičné, pričom ženy ich spájajú s čerstvosťou a muži s vlastenectvom. Medzi hlavné motivácie na nákup domácich potravín patrí podpora lokálnych výrobcov (41 %) a známe chute (37 %).

„Teší nás, že prieskum potvrdil pozitívny vzťah ľudí na Slovensku k domácim potravinám. Je to jasný signál, že naša dlhodobá stratégia podpory slovenských producentov má zmysel a prináša výsledky,“ uviedla Renáta Peťovská, riaditeľka obchodu a rozvoja maloobchodných služieb v COOP Jednota.
Bryndza by mala patriť do UNESCO
Prieskum tiež ukázal, že najviac by Slováci do zoznamu nehmotného kultúrneho dedičstva UNESCO zaradili bryndzu (63 %), nasledovanú korbáčikmi (33 %) a parenicou (27 %). COOP Jednota je podľa respondentov sieťou, ktorá najviac podporuje domácich výrobcov, pričom predaj slovenských potravín tvorí viac ako 70 % jej reálneho predaja.
Systém COOP Jednota má na Slovensku viac ako 150-ročnú tradíciu a spolupracuje s viac ako 1 300 dodávateľmi zo všetkých regiónov Slovenska. Poskytuje prácu viac než 14-tisíc zamestnancom v 9 logistických centrách a 30 regionálnych spotrebných družstvách. Z nich 25 vykonáva maloobchodnú činnosť prostredníctvom takmer 2 000 predajní na celom území Slovenska.
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso
Na Slovensku otvorili unikátny obchod: Za pár eur tu nakúpite veci, ktoré inde zrejme nenájdete, čaká na vás aj prekvapenie
Za obed som platila 2 eurá: Bola som 21 dní v top exotickej destinácii a zapisovala si výdavky. Cena dovolenky ma šokovala












Nahlásiť chybu v článku