/ 0 / branči
Každý to pozná. Z času na čas sa vyskytne noc, keď aj napriek veľkému chceniu a únave nemôžeme zaspať. Namiesto ležania v posteli a...

Každý to pozná. Z času na čas sa vyskytne noc, keď aj napriek veľkému chceniu a únave nemôžeme zaspať. Namiesto ležania v posteli a premýšľaní o podstate života či o každodenných problémoch a radostiach ale môžete skúsiť tieto rady, ktoré vám dúfame pomôžu.

Vstaňte z postele a urobte jednoduchú a krátku činnosť

nespavost

Možno sa vám to zdá ako klam, no určite to niekedy vyskúšajte. Ak vstanete, prečítate si niečo, prejdete sa alebo podobne, vaša myseľ sa ukľudní, zbaví myšlienok a napätia, ktoré vám nedajú zaspať. Preto nám staré mamy hovorili, že ak nevieme zaspať, máme počítať ovečky.

Nikdy nechoďte spať tesne po tom, ako ste sa boli za počítačom, či mobilom

nespavost1

Tým že sa pozeráte na displej, vyžaruje na vás svetlo a to zabraňuje mozgu produkovať melanín, ktorý pomáha pri spánku. Taktiež váš mozog má sebaklam, že je deň a váš rytmus sa nenastaví na nočný.

Chodievajte spávať každý deň v tej istej hodine

nespavost2

Všetci to máme tak, že cez víkendy a cez pracovný týždeň máme iný časový harmonogram. Cez víkendy chodíme spať neskôr a stávame niekedy až k obedu. To je ale veľmi zlé, aj to je príčina prečo veľa ľudí často nemôže zaspať práve v nedeľu.

Prispôsobte si svoje miesto na spanie tak, aby bolo pohodlné

nespavost3

Zle sa vám leží na posteli, škrabe vás vankúš a stále sa prehadzujete? Niet divu, že nemôžete zaspať.

Používajte svoju posteľ len na to, načo je určená

nespavost4

Raňajky do postele sú veľmi romantické a úžasné, taktiež aj čítanie. No čím viac činností bude spojených s vašou posteľou, tým menej ju budete brať ako miesto pre spánok. Náš mozog je veľmi podvedomý a verte, že aj takéto detaily sú veľmi dôležité.

Skúste ísť do postele bez stresu, ktorý sa vo vás nazbieral počas dňa

nespavost5

Táto rada je veľmi užitočná, no aj veľmi ťažká na realizovanie. Myslíme si ale, že hodinu až dve pred spánkom by ste si mali dopriať pre seba a pre relax. Vaša myseľ sa upokojí a podarí sa vám lepšie a rýchlejšie zaspať. Ak ale aj napriek tomu sa zaspať nedarí, prejdite k prvému bodu.

Zhlboka dýchajte 

nespavost6

Pomalé, hlboké nádychy môžu taktiež veľmi pomôcť a ukľudniť. Je veľmi veľa štúdií a dýchacích techník, ktoré to potvrdzujú.

Rátajte spätne od 1000 a pri tom krúťte palcami

nespavost7

Áno, znie to veľmi absurdne, ale funguje to. Táto technika vás dovedie do meditačného stavu, ukľudní vás a pomôže vám zaspať.

Techník, ktoré vám pomôžu pri nespavosti, je veľmi veľa. Ak neviete zaspať, pomáha, aj keď si dáte pohár mlieka, či lyžičku medu. Je len na vás, ktorú metódu si vyberiete. No jedno je isté, ak chcete dobre zaspávať musíte viesť aj taký život, ktorý vám v tom nebude brániť.


Komentovať (0)