Akronym organizácie označuje názov People for the Ethical Treatment of Animals a ako naznačuje už samotný názov, jej hlavným cieľom je dosiahnuť etické zaobchádzanie so zvieratami. Okrem toho sa však PETA preslávila kampaňami, ktoré vyvolávajú v ľuďoch zmiešané reakcie. Jednou z nich je aj táto, s ktorou prišla organizácia len nedávno.
Šokujúce kampane
Len za posledných niekoľko mesiacov sme vám priniesli hneď niekoľko článkov, ktoré pojednávali o organizácii PETA. Aktivisti na svoju nespokojnosť poukazujú neraz tými najbizarnejšími a šokujúcimi spôsobmi, jeden z nich napríklad v centre Sydney griloval atrapu psa, kým ďalší tvrdia, že konzumácia mäsa ničí sexuálny život. Teraz prichádza PETA s ďalšou kampaňou, v ktorej upozorňuje na to, aká je nevhodná konzumácia kravského mlieka.
Miliónové investície a znásilňovanie
V najnovšej kampani sa PETA rozhodla poukázať na fakt, že do priemyslu, ktorý sa zaoberá spracovaním mliečnych výrobkov sa ročne investujú milióny, no so zvieratami sa zaobchádza neprípustným spôsobom. Spôsob, akým sa zaobchádza s kravami, prirovnávajú k znásilneniu. Tak, ako všetky cicavce, kravy produkujú mlieko len vtedy, keď očakávajú alebo majú mláďa, ktoré je potrebné kŕmiť. Kravy sú preto zámerne oplodňované približne každých 9 mesiacov, aby bol prísun mlieka nepretržitý. Teliatka sú im odobraté okamžite po narodení a kravy sú oplodnené opäť.
Práva kráv
Takýmto spôsobom krava vyprodukuje desaťnásobné množstvo mlieka, ako za bežných okolností a následkom neustáleho tehotenstva umiera zhruba po piatich rokoch. Aj keď sú kampane PETA mnohým proti srsti, organizácia sa bráni a hovorí, že práve vďaka nim mnoho ľudí prehodnotilo svoj postoj k zvieratám, ktoré si zaslúžia život na slobode a bez toho, aby ich človek obťažoval pre vlastnú potrebu.
Je kampaň úspešná?
Ako reagujú ľudia na kampaň, na ktorej je vyobrazený starý muž, ktorý pije mlieko priamo z prsníka kravy? Niektorí hovoria, že PETA presadzuje svoje názory skutočne netradičným a mnohokrát nevhodným spôsobom. Niektorí odmietajú názory tejto organizácie a reagovali fotografiami, na ktorých pijú mlieko. Komentáre plné sarkazmu na seba nenechali dlho čakať, pričom v mnohých sa ľudia vyjadrili, že táto kampaň ich od pitia mlieka a konzumácie mäsa jednoznačne neodradila.
PETA sa však o negatívne reakcie ľudí nezaujíma, zámerne vytvára provokatívne kampane, ktoré upútajú pozornosť a vyvolajú u ľudí emócie, či už pozitívne alebo negatívne. Je však otázne, do akej miery je vyvolávanie negatívnych emócií pre kampaň efektívne.
peta, boredpanda
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia
Odborníčka na dýchanie Petra Gaul: 60 až 80 % z nás nedýcha správne. Čo bude platiť večne, sú 3 zásady
Najslávnejšia krádež v histórii umenia. Mona Lisa zmizla na dva roky z Louvru, podozrivý bol aj Picasso
Na Slovensku otvorili unikátny obchod: Za pár eur tu nakúpite veci, ktoré inde zrejme nenájdete, čaká na vás aj prekvapenie
Za obed som platila 2 eurá: Bola som 21 dní v top exotickej destinácii a zapisovala si výdavky. Cena dovolenky ma šokovala












Nahlásiť chybu v článku