Foto: Pixabay/Unsplash

Mnoho slovenských vodičov má tendenciu veriť rôznym mýtom, ktoré sa v skutočnosti vôbec nezakladajú na pravde. Toto si myslia automechanici.

Ak patríte do skupiny ľudí, ktorí vlastnia vodičské oprávnenie a vozidlo využívajú aj počas zimných mesiacov, určite ste sa už stretli s viacerými mýtmi, ktoré ste si prečítali na internete, prípadne vás ich „naučili“ vaši blízki. Ako informuje portál autojournal.cz, automechanici sa na ne pozreli bližšie a prichádzajú s odpoveďami.

Predhrievanie nemá zmysel, klimatizáciu nepúšťame iba v lete

Medzi tie absolútne najčastejšie spôsoby, ktoré vodiči v zime využívajú, je takzvané predhrievanie vozidla pred jazdou. Štandardne to prebieha tak, že majiteľ svoje auto naštartuje a pár minút v ňom čaká, prípadne škrabe ľad z okien. Aj keď mechanici odporúčajú pár sekúnd po naštartovaní počkať, samotné predhrievanie nemá žiadne technické opodstatnenie a navyše vám pri zbytočne naštartovanom aute hrozí aj pokuta.

Ďalším zaužívaným mýtom je púšťanie klimatizácie iba počas letných mesiacov. Automechanici to považujú za nezmysel hneď z viacerých dôvodov. „Pre správnu funkciu celého systému musí byť klimatizácia spustená aj v zime, ideálne aspoň niekoľkokrát mesačne, a to po dobu niekoľkých minút. Klimatizácia tiež pomôže k rýchlejšiemu odhmlievaniu skiel, čo sa premietne do pohodlia a bezpečnosti jazdy,“ uvádza sa na webe autojournal.cz.

Odborníci tiež varujú pred domácimi zmesami do ostrekovačov, ktoré si ľudia podľa starých receptov často vyrábajú z liehu. Takéto tekutiny nefungujú správne a údajne môžu v zime spôsobovať aj problémy, nakoľko majú tendenciu na okne zamrznúť, čím vodičovi znížia viditeľnosť. Medzi neopodstatnené zvyky patrí aj umiestňovanie pneumatík v lepšom stave na predné kolesá (ak má auto predný pohon).

Pochopiteľne, v ideálnom prípade je mať všetky 4 zimné pneumatiky v dobrom stave. Umiestňovanie lepších gúm na predné kolesá však nemá požadovaný zmysel, nakoľko podľa odborníkov zadné pneumatiky stabilizujú jazdu v zákrutách a znižujú stratu kontroly nad zadnou nápravou, nad ktorou nemá vodič priamu kontrolu cez volant.

Aj tento článok ste si mohli prečítať do konca vďaka našim predplatiteľom.
Staňte sa súčasťou PREMIUM klubu a získate benefity v hodnote 28 €.

Uložiť článok

Najnovšie články