Francúzsky luxusný koncern Kering, vlastník značiek ako Gucci, Balenciaga či Bottega Veneta, oznámil, že sa dohodol na predaji svojej kozmetickej divízie spoločnosti L’Oréal.
Hodnota transakcie dosahuje 4 miliardy eur a ide o zásadnú zmenu stratégie pod vedením nového generálneho riaditeľa Lucu de Mea, ktorý sa snaží znížiť vysoký dlh a sústrediť skupinu späť na jej hlavný biznis, ktorým bola móda. Uviedla agentúra Reuters.
Podľa dohody francúzsky kozmetický gigant L’Oréal prevezme značku Creed, známeho výrobcu luxusných parfumov, ktorého Kering kúpil len v roku 2023. Zároveň získa aj 50-ročnú exkluzívnu licenciu na vývoj a výrobu vôní a kozmetiky pre módne domy Gucci, Bottega Veneta a Balenciaga.
Dôvodom je astronomický dlh a zadlženie skupiny
Predaj kozmetickej divízie predstavuje dôležitý krok pri znižovaní čistého dlhu Keringu, ktorý na konci júna dosahoval 9,5 miliardy eur, k čomu sa pridáva ešte približne 6 miliárd eur v dlhodobých nájomných záväzkoch. Rastúce zadlženie vyvolávalo v posledných mesiacoch obavy investorov.
Tento krok zároveň znamená výrazný odklon od stratégie Françoisa-Henriho Pinaulta, bývalého generálneho riaditeľa a člena rodiny, ktorá skupinu kontroluje. Práve on pred dvoma rokmi rozbehol expanziu Keringu do kozmetického segmentu.
Značka Gucci zažíva pokles dopytu
Skupina Kering Beauté vznikla v roku 2023 po akvizícii výrobcu parfumov Creed za 3,5 miliardy eur, pričom cieľom bolo znížiť závislosť od značky Gucci, ktorá tvorí väčšinu ziskov koncernu. Nová divízia však nenaplnila očakávania a v prvej polovici tohto roka vykázala prevádzkovú stratu 60 miliónov eur.
Okrem toho sa Kering trápi so spomalením rastu značky Gucci, ktorá utrpela najmä v dôsledku poklesu dopytu v Číne. Pokles tržieb zvyšuje tlak na firmu, aby znížila zadlženosť a zabránila ďalšiemu zhoršeniu úverového ratingu.
Nahlásiť chybu v článku