Nie je ničím prekvapivým, že súčasné generácie mladých ľudí presadzujú skôr zdravší životný štýl. Vyberajú si, čo budú jesť, koľko času venujú svojmu telu a zdraviu, a dokonca im záleží aj na tom, ako budú tráviť svoj voľný čas. Ako ale ukázal nový prieskum, to môže byť pomerne veľkým problémom pre hudobné festivaly a rôzne kultúrne podujatia, kde sa podáva alkohol.
Mileniáli a generácia Z totiž naozaj chcú žiť zdravo a namiesto popíjania piva presadzujú skôr „wellbeing“, informoval web Insider. Dokonca sa to už malo aj odraziť na množstve predaného piva na britských festivaloch.

Každý tretí nepije
Podľa nedávno uskutočneného prieskumu medzi 3 tisíckami návštevníkov britského hudobného festivalu Parklife, nechcel na podujatí piť každý tretí návštevník. To je nielen pre tento, ale aj pre mnohé ďalšie podobné akcie pomerne veľká rana pod pás. Festivaly a kultúrne podujatia sa totiž tento rok musia popasovať aj s ekonomickou krízou a celkovým rastom nákladov. Organizátori sa preto boja, aké veľké budú výpadky tržieb odvetvia, ktorému sa pred pandémiou celkom slušne darilo. A to aj vďaka množstvu predaného alkoholu.
Mladí však nielen chcú, ale aj pijú menej alkoholu, čo by sa podľa zakladateľa festivalu Parklife pred zhruba 10 rokmi nestalo.

„Na festivaly sa vždy chodilo preto, aby sa človek absolútne strieskal. Teraz sa nikto nechce nájsť na sociálnych sieťach na videu, ako niekde vracia v kúte. Všetko je dnes o tom, aké oblečenie nosíte, ako vyzeráte a či sa dobre bavíte,“ uviedol zakladateľ festivalu Parklife, Sacha Lord.
Malým festivalom hrozí zánik
Problémom tiež je, že mladí už nechcú navštevovať malé, ale skôr väčšie podujatia pre masy, kde uvidia viac obľúbených interpretov, ktorých poznajú. Je tak dosť možné, že menšie a lacnejšie festivaly zaniknú, pretože nebudú mať byť pre koho organizované. Navyše, malé festivaly tiež zabíjajú stúpajúce náklady a menej predaného alkoholu je pre nich posledným klincom do rakvy. Práve z neho má totiž každé jedno podujatie najviac ziskov.

Za zmeny v správaní návštevníkov festivalu ale v neposlednom rade môže aj celosvetová pandémia, kvôli ktorej sa žiadne kultúrne podujatia vyše dvoch rokov nemohli konať. Mileniáli aj generácia Z si tak odvykli na akcie chodiť, niektorí dokonca na festivale ani nikdy neboli, pretože dospelosť – ktorú často organizátori od návštevníkov vyžadujú – dosiahli počas pandémie.
Samozrejme, zmena v správaní môže prísť, no potrvá dlho. Festivaly – a najmä tie menšie – budú musieť o svojich návštevníkov zabojovať kreatívnejšími spôsobmi než doteraz.
42 rokov hnila doma vo svojej posteli: Hedviga zomrela a zápach rozkladajúceho tela susedov nerušil. Nikto si to nevšimol
Navštívili sme nádhernú slovenskú dedinu, jedinú svojho druhu. Redaktorka vyskúšala novú linku Košice – Bratislava
Porsche sa na ojazdených pneumatikách rútilo až 150 km/h. Po náraze začalo horieť, Paul Walker vtedy ešte žil
Matúš prešiel vyše 25-tisíc kilometrov: Na výkaly v prírode treba lopatku, servítky zobrať so sebou. Slováci tomu nerozumejú
Odborník na energetiku Rastislav: Toto sú najväčšie chyby, ktoré ľudia doma robia. Ušetriť môžete desiatky eur mesačne
Punč za 3,50 € a šokujúci predmet za 4 €: Boli sme na vianočných trhoch, otvorili pred pár minútami. Takéto ceny vás čakajú
Len 30 minút od obľúbeného mesta sme objavili skrytý raj Slovenska: Mnohí ani netušia, aké klenoty ukrýva
V Tatrách sa chystá nový projekt za milióny: Zmiznú lesy, vyrastie tu takáto stavba. Nie je jasné, kto za ňou je
Lucie o živote na východe Turecka: Moje výdavky sú nulové, jednoizbový byt sa tu dá prenajať za 300 eur. Ľudia by sa rozdali









Nahlásiť chybu v článku