Britský obchodný reťazec Marks & Spencer patrí vo svojej brandži medzi najpopulárnejšie spoločnosti. Začiatky značky siahajú až do 19. storočia a v súčasnosti je rozšírená na európskom či ázijskom trhu vrátane Slovenska. Ak by ste si však chceli v týchto dňoch objednať niečo z ich e-shopu, ostanete sklamaní.
Globálny obchodník zaregistroval prvé problémy už počas veľkonočných sviatkov, ktoré sa prejavili komplikáciami pri objednávkach. Ich riešenie však trvá oveľa dlhšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Poľský portál Wiadomosci Handlowe upozornil, že reťazec M&S sa stal obeťou hackerského útoku.
Stať sa tak malo ešte 23. apríla a dôsledky tohto útoku stále nie sú vyriešené. Ak navštívite webovú stránku predajcu, v hornej časti webu nájdete oznam, ktorý upozorňuje na to, že internetové objednávky boli pozastavené. „V rámci nášho proaktívneho riadenia kybernetického incidentu sme sa rozhodli pozastaviť prijímanie objednávok prostredníctvom našich webových stránok a aplikácií M&S.com. Náš sortiment produktov je naďalej k dispozícii na prezeranie online,“ uviedol predajca.
Kedy bude všetko v poriadku?
Zatiaľ nie je jasné, kedy by problémy mohli byť odstránené. Podľa vlastných slov tím Marks & Spencer nepretržite pracuje s kybernetickými odborníkmi na náprave. „Zákazníkov sme informovali, že nie je potrebné, aby podnikli žiadne kroky. Toto zostáva platné a ak sa situácia zmení, budeme ich informovať,“ dodáva M&S v tlačovej správe.
Taktiež platí, že nakupovanie v kamenných predajniach je naďalej dostupné.
Hackerské útoky teda pribúdajú aj v segmente odevného priemyslu. Svoje by o tom vedeli rozprávať Poliaci, ktorí takéto problémy riešili počas minulého roka. U nášho severného suseda hlásili problémy značky ako Ochnik či New Balance, v zahraničí čelil útoku francúzsky Auchan. Dnes už je potvrdené, že pri týchto incidentoch boli odcudzené aj osobné údaje niektorých zákazníkov.
Nahlásiť chybu v článku