Možno aj vy ste zachytili novú kampaň na Absolut vodku. Odvážna reklama poukazuje na fakt, že xenofóbia a rasizmus nie sú tou správnou cestou, ktorou by sa ľudia v tejto krajine, ale aj na celom svete, mali uberať. S chytľavým sloganom „Poď žiť. Nechaj žiť,“ agentúra Triad Advertising propaguje zábavu bez predsudkov. Pretože Slovensko je totiž už dávno farebné.
Aj vás zaujíma, kto je však tá hlavná tvár celej reklamy, o ktorej Slováci hovoria posledné dni? Ak mladú Natalie ešte nepoznáte, mali by ste. Okrem svojej významnej úlohy v tejto kampani je aj speváčka.
Bola to práve hudba, ktorá jej už od detstva pomáha preniesť sa cez problémy. Keď bola malá, krutosť rasizmu ešte nevnímala. To, že sa na ňu ostatní dívajú trochu inak chápala, avšak nevedela, aké zlé to ešte môže byť. Zistila to až po odchode jej otca, ktorý pochádza z Konga. Jedného dňa tam odišiel naspäť, no na Slovensko sa už nevrátil. Vtedy osemročná Natalie nevedela, čo sa deje. Až potom, keď jej mama vysvetlila, že hlavným dôvodom na odchod bol rasizmus. Či už išlo o neschopnosť nájsť si na Slovensku prácu, alebo o posmešky pri každej návšteve obchodu, odsudzovanie bolo stále tu a sprevádzalo ich ako tieň.

Hudba je liekom nielen pre tých, ktorí ju počúvajú, ale hlavne pre tých, čo ju tvoria. Aj Naty sa z niektorých vecí musela skrátka „vyspievať“. Jej pesničky sa azda práve preto vyznačujú istou melancholickou atmosférou. Svoju tvorbu ako mnohí iní pridávala na Youtube. Práve tu sa stretla s komentármi hejterov. Práve tie spájajú jej začiatky s dneškom – reklama na Absolut totiž aj napriek niekoľko ročným odstupom, stále rieši ten istý problém. Nenávistné a často aj absurdné komentáre sa vyrojili najmä na facebookovom statuse ohlasujúcom celú kampaň.
To, že Slováci nie sú veľakrát prispôsobiví a ešte stále sú v mnohých zakorenené známky rasizmu a predsudkov, sa ukázalo aj prostredníctvom komentárov pod fotografiou na fanúšikovskej stránke Absolut vodky. Niektorí napísali, že produkt od značky si už nikdy nekúpia, reklame vyčítali zvrátenosť. Nenávistné komentáre však ovládli tie pozitívne, množstvo Slovákov totiž reklamu označilo za skvelú.



Natalie samozrejme do projektu prispela aj niečím svojím. Bol to najmä úprimný záujem o apelovanie na mladých Slovákov a Slovenky zo zmiešaných rodín. Speváčka by ich chcela podporiť, aby sa mali radi pre to, akí sú, mali by byť hrdí na svoju rodinu. Najhlavnejším bodom je však dobro. Takisto ako môžu ľudia nespokojní so sebou a pesimisti inklinovať k nenávisti, môžu ľudia konajúci dobro rozšíriť svoje obzory a hľadieť aj ďaleko za predsudky.
Ak ťa zaujíma celý príbeh Natalie, vypočuť si ho môžeš aj v rozhovore.
Za kreatívnym konceptom kampane stojí reklamná agentúra Triad Advertising, ktorá dlhodobo spolupracuje so značkou Absolut.
Navštívili sme mimoriadne významné miesto na Slovensku celkom zadarmo: Pravdepodobne ste o ňom nepočuli
Beáta Jurík z PS: Fico poslal Putinovi vianočný darček. V stanovisku Slovenska chýba zmienka o územnej celistvosti Ukrajiny
Navštívili sme tradičné dedinské vianočné trhy aj so zabíjačkou. Stretli sme známych z detstva a ochutnali špeciality
Analytička Lauková o energopomoci: Dostane ju človek, ktorému zvýšili plat, dôchodcovia môžu mať problém
Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy: Klitoris je oveľa väčší, ako si ľudia myslia. Toto urobte po každom pohlavnom styku
Ešte ho ani neotvorili, už nahnevali vodičov: Za tunelom Višňové nastáva zmena, mnohí vodiči majú hlavu v smútku
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami









Nahlásiť chybu v článku