Ak sa na Slovensku spomínajú obchodníci so športovými odevmi, obuvou či doplnkami, medzi najtradičnejšie značky rozhodne patrí aj EXIsport. Ten zatiaľ v aktuálnom roku stihol otvoriť dve nové pobočky, no v rámci optimalizácie aj jednu zatvoriť.
Sieť predajní EXIsport je v rámci Slovenska zastúpená prakticky v každom kraji a už dlhé roky patrí medzi stabilnú súčasť rôznych nákupných centier či obchodných areálov. Podľa dostupných informácií u nás prevádzkuje dve desiatky pobočiek a okrem krajských miest si svoju pozíciu upevňuje aj v ďalších okresoch.
Spoločnosť zároveň obohatila svoj koncept o takzvanú špecializáciu predajní – v praxi to znamená, že niektoré prevádzky sú viac zamerané na beh, lyžovanie či cyklistiku.
Zákazníkov je tento rok menej
Zvyšujúce sa životné náklady Slovákov pocítili aj viacerí obchodníci, ktorí tento rok bilancujú nižší záujem spotrebiteľov. Medzi takých patrí aj EXIsport, čo nám potvrdil Chief Operating Officer Radoval Gál. Podľa jeho slov v roku 2025 zaznamenali nižší počet vstupov zákazníkov do jednotlivých predajní.
„Zaznamenávame pokles 12 – 22 %, čo sa, samozrejme, pri rovnakej konverzii vstupov voči počtu platiacich zákazníkov premietlo aj na našich tržbách, ktoré od začiatku roka zaznamenali pokles vo väčšine prevádzok 15 – 20 %,“ uviedol pre interez Gál. Ako dodal, tieto straty sa snažia kompenzovať vyššími zľavami a lepším tovarom, ako aj zvýšením objednávok cez internetový obchod.
Pochopiteľne, mierne zmeny sa dotkli aj samotnej obchodnej siete. V rámci konsolidácie nákladov musela byť zatvorená pobočka v nitrianskom OC Max, ktorá vraj bola dlhodobo stratová. „Nakoľko však v danom meste máme neďaleko druhú prevádzku, podarilo sa nám relokovať celý tím ľudí a teda nemuseli sme nikoho prepustiť,“ dodal Gál.
Nový flagship store a outlet
Svetlým bodom aktuálneho roka by mohla byť nová bratislavská prevádzka v nákupnom centre Central. EXIsport ju prezentuje ako flagship predajňu, teda takzvanú vlajkovú loď značky a zákazníkom bola sprístupnená v apríli.
Podľa Radovana Gála tento obchod posúva značku míľovými krokmi dopredu a víziou je, aby sa do tohto modelu pretransformovali aj ďalšie slovenské predajne.
Ako dobrý krok sa zatiaľ javí aj májové otvorenie outletu v Liptovskom Mikuláši. „V tomto retail parku sa nám zatiaľ celkom darí vypredávať modely zo starších sezón za pre zákazníkov zaujímavé zvýhodnené ceny,“ uvádza Gál. Outlety štandardne fungujú tak, že za výhodnejšie ceny dopredávajú staršie kolekcie či nepredaný tovar, ktorý musel v klasických obchodoch uvoľniť miesto pre novšie kúsky.
Podľa našich informácií sa značka EXIsport plánuje v rámci Slovenska rozširovať a upevniť si svoju tuzemskú pozíciu. „Aktuálne sme v štádiu prieskumu celého slovenského trhu a obchodných centier, ich potenciálu a pred dôležitým strategickým rozhodnutím, v ktorých lokalitách na Slovensku budeme chcieť rozširovať našu predajnú sieť,“ uzavrel Gál.
Okrem EXIsportu u nás pôsobia v podobnej oblasti aj ďalší významnejší hráči ako Decathlon, Intersport či Sports Direct.
Ak vám tento článok niečo dal, odmeňte ho. Nie lajkom, ale podporou. Pridajte sa k interez PREMIUM a získajte:
- 📰 Články bez reklám na interez, Odzadu, EMEFKA, Startitup, Fontech
- 📚 Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- 🎁 Prístup k exkluzívnym benefitom
Nahlásiť chybu v článku