Rodinná atmosféra ďaleko zaostávala za idylickou. Hovorilo sa o Frankových vzťahoch s mladými mužmi a dospievajúcimi chlapcami, čo v malom meste vzbudzovalo klebety. V roku 1926 sa preto rodina presťahovala do Kalifornie. Ani tam sa však manželstvo nezachránilo.
Judy neskôr spomínala: „Pamätám si, že sa moji rodičia neustále rozchádzali a znova schádzali. Bolo pre mňa veľmi ťažké tomu rozumieť a, samozrejme, pamätám si jasne ten strach zo separácií.“ Rovnako ako jej rodičia, ani ona sama neskôr nenašla trvalé rodinné šťastie – do svojej predčasnej smrti bola päťkrát vydatá.
Matka bola voči nej častokrát krutá
Ambiciózna matka Ethel videla v dcére cestu k splneniu vlastných snov a nepoznala hranice. Judy spievala v nočných kluboch, vystupovala na svetovej výstave v Chicagu a účinkovala aj v miestach, ktoré neboli vhodné pre deti. Ethel ju hnala z vystúpenia na vystúpenie a nezastavila sa ani pred hrozbou násilia.
Herečka v roku 1967 v rozhovore s Barbarou Waltersovou opísala matkinu neúprosnú výchovu slovami: „Keď som bola malá a necítila som sa dobre, mama stála v zákulisí a hovorila: Vyjdeš a zaspievaš, alebo ťa obtočím okolo postele a dolámem! Tak som išla a spievala.“ Podľa biografa Geralda Clarka to bola Ethel, kto dcére prvýkrát podal tabletky – jedny na povzbudenie, iné na spanie. Judy preto matku nazývala „skutočnou Zlou čarodejnicou z Ozu“.
Tvrdý svet MGM
Keď v roku 1935 podpísala zmluvu so štúdiom Metro-Goldwyn-Mayer, zdalo sa, že jej kariéra stúpa. Realita bola omnoho tvrdšia. Šéf štúdia Louis B. Mayer ju údajne oslovoval „moja malá hrbatá“ a zamestnanci dohliadali na to, čo konzumuje. Ako dievča merala menej ako 150 centimetrov a mala mierne zakrivenie chrbtice, čo štúdio považovalo za problém. Strava, ktorú jej predpisovali, bola drasticky obmedzená – kurací vývar a tvaroh.
Predpisovali jej aj tabletky na chudnutie s obsahom amfetamínu, vtedy to bola bežná prax v Hollywoode. Judy neskôr spomínala: „Od trinástich rokov bol neustály boj medzi mnou a MGM – či jesť, koľko jesť, čo jesť. Spomínam si na to živšie, než na čokoľvek iné z detstva.“ Denný režim bol neúprosný. Natáčanie dvoch filmov naraz, hodiny v škole, spevácke skúšky a nočné práce do štvrtej či piatej rána. Aby to zvládla, štúdio jej neustále podávalo povzbudzujúce tabletky a lieky na spanie, čo spustilo celoživotný boj so závislosťou.
Nahlásiť chybu v článku