Od dnes môžete nominovať slovenskú reklamu na anticenu Sexistický kix. Za posledných 5 rokov si nomináciu vyslúžili reklamy značiek Klenoty Aurum, Hornbach, RV Trailer, ale aj pizzeria TUSI či reklama na známu minerálku Budiš.
Anticena má upozorňovať na neetické reklamy, ktoré majú sexistický podtón alebo znevažujú osoby na základe pohlavia, respektíve rodu. Každý, či už muž alebo žena, sa tak môže ohradiť proti sexizmu i rodovo podmienenej diskriminácii. Na stránke sexistickykix.sk už môžete nájsť prvé nominácie.
Zatiaľ sa tam nachádza reklama spoločnosti AAA Auto, rovnako aj populárne Zomri, reklama politickej strany Most-Híd alebo post spoločnosti ESET, reklama GymBeam, dokonca aj príspevok od Slovenskej technickej univerzity v Bratislave a mnohé ďalšie.

Reklamy môže prihlásiť ktokoľvek do konca októbra 2020, výsledky budú známe v decembri. Ak ste sa teda stretli so sexistickou reklamou na internete, billboarde, v časopise alebo v televízii, fotografiu vložte do formuláru na stránke a nominujete ju na anticenu.
Nejde o znevažovanie a výsmech
Ako na svojich stránkach autori projektu uvádzajú, zámerom anticeny nie je znevažovanie a výsmech zadávateľov. Dôležité je na neetické reklamy poukazovať, aby sa podobné chyby opakovali čo najmenej. Ten istý zadávateľ totiž môže mať zároveň reklamnú kampaň bez sexistického obsahu alebo sa správať ekologicky a nediskriminačne k svojim zamestnankyniam a zamestnancom i potenciálnej klientele. Ide teda o vytvorenie priestoru, kde ľudia hlasovaním môžu vyjadriť, že daná reklama sa im z vyššie spomínaných dôvodov nepáči.
Sexizmus náš každodenný
So sexizmom sa mnoho ľudí stretáva aj v každodennom živote. Nedávno napríklad novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová uverejnila príspevok na svojom Facebooku, kde anonymne zverejnila niektoré príbehy žien, ktoré zažívajú každodenne nielen sexizmus, hlúpe narážky, no dokonca aj fyzické a psychické útoky. Išlo o jej priamu reakciu na herca Maroša Kramára, ktorý vo vysielaní TV JOJ obťažoval maskérku, no odmietol priznať akékoľvek pochybenie. Táto téma rezonovala spoločnosťou dlhú dobu a že ide o problém, vieme zrejme všetci.
Pozitívne príklady z praxe
Anticena Sexistický kix je už päť rokov úspešným projektom, ktorý upozorňuje na vážne spoločenské témy na Slovensku. Neetická reklama s prvkami sexizmu stále nie je ničím výnimočným a stretnúť sa s ňou môžete pomerne často. Nominovať však môžete aj pozitívne príklady dobrej praxe, kde zadávatelia situáciu zvládli a môžu ísť príkladom tým ostatným.
Problém za tunelom Višňové: Vodiči neodbočia, nová cesta je zbytočná. Analytik Bazovský vysvetlil, prečo
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané








Nahlásiť chybu v článku