A skutočne to tak môže byť, avšak jeho realizácia nie je vždy možná. Pokiaľ toto bude vykladať niekomu, kto grafickému dizajnu nerozumie ani len minimálne, bude to akoby ste močili proti vetru. Čím intenzívnejšie sa budete snažiť dosiahnuť svoje, tým viac a viac bude klient bažiť po tom, aby si presadil svoju ideu. Ak nemáte pevné nervy, rovno môžete zaklapnúť svoj MacBook Air, hodiť ho do koša a ísť sa živiť čistením bazénov.
Na tento fakt poukázala aj japonská grafická spoločnosť, ktorá sa rozhodla, že vyhovie všetkým požiadavkám svojich klientov a bude publikovať výsledok. Skutočne katastrofálny výsledok. Podľa spoločnosti, ktorá chcela prezentovať svoj produkt, nebol banner dostatočne vyzývavý, a tak grafikom poslali inštrukcie ohľadom toho, čo treba zmeniť. A grafici to všetko zmenili.
Takto vyzeral pôvodný obrázok

Ide o pomerne bežný banner, ktorý sa nijak extrémne nemyká štandardom. V európskej či americkej kultúre by možno úspech nezožal, no vrámci ázijských štandardov je úplne v poriadku a mohol by poslúžiť ako efektívne promo. S tým sa však nezhodovali zadávatelia zákazky.
A potom prišli inštrukcie

Najprv sa im znepáčila farba vlasov modelky, a tak ju chceli zmeniť na niečo odvážnejšie. Tiež si vyžadovali širší úsmev na jej tvári, pozadie pripomínajúce farmu a chceli poukázať na fakt, že ich produkt majú radi aj „neľudskí“ zákazníci. Produkt samotný chceli na obrázku výraznejší.
Takto vyzeral obrázok po úprave

To čo prišlo potom, bolo skutočne abstraktné a neuveriteľné. Avšak podľa všetkého to stále nebolo dosť.
Spoločnosť stále nebola spokojná

Pribudlo množstvo ďalších požiadaviek. Akonáhle spoločnosť zbadala, že jej grafici vyhoveli, vymysleli si ešte viac úprav a tie boli o to absurdnejšie. Nechýbali medzi nimi deti na high tech skateboardoch, notebook do pravej ruky modelky, obrovský digitálny mozog či Twitter vtáčik na strome.
A takto vyzeral výsledok

Môžete sa pokochať nechutným výsledkom, ktorý vznikol z toho, že grafik urobil všetko, čo videl na klientových očiach. A z toho plynie jednoduché ponaučenie. Pokiaľ si na nejakú prácu najmete profesionála, nechajte všetko na jeho uváženie a ozrejmite mu len to, čo považujete za nevyhnutné. Predsa len, niekto so školou a praxou vie určite lepšie posúdiť, čo je vhodné, vkusné a čo docieli efektívnu a úspešnú kampaň.
boredpanda.com
Detské nosové vakcíny proti chrípke boli fuč za pár hodín. Vieme, kedy príde posledná dávka, niektorí rodičia sú zúfalí
Budú v sobotu na Sviatok Všetkých svätých otvorené obchody? Pozrite sa, ako to bude po novom, reťazce hlásia zmeny
Radik bol postrach Ruska: Škrtil 90-ročné ženy, tvrdil, že ich to nebolí a len sa chcel najesť. Náhodou ho zachytilo video
Boli sme sa v Bratislave zaočkovať proti covidu bez registrácie: Rad nemal konca, ľudia vtipkovali o kukurici. Na toto sa pripravte
Urológ Ján Švihra: Vo vybraných prípadoch má obriezka stále veľký zmysel. Takto by mala vyzerať správna hygiena „tam dolu“
Brat za Brata zbiera údaje možno aj o vás. Redaktorka bola 21 dní v top exotickej destinácii, výdavky ju prekvapili
Objavili sme klenot, nikdy ste o ňom nepočuli: Prešli sme sa po najstaršom drevenom moste v Európe a navštívili unikát
Jednu chcel označiť horiacou cigaretou, inú zase zbil do bezvedomia. Čím bol Picasso väčší sadista, tým lepšie maľoval
Zrezanú kožu prišíval na tváre, topila sa v hnise, stál pri prvej plastike penisu: Chirurg experimentoval s obeťami vojny
ANKETA: Nemá to tu čo robiť. Pýtali sme sa Slovákov, či nakupujú v ruskom reťazci MERE a čo si o ňom myslia












Nahlásiť chybu v článku