Ako sme vás už informovali v našom staršom článku, TV Markíza už od minulého mesiaca tlačí na operátorov, aby zablokovali pretáčanie reklám pri sledovaní relácií z archívu. Cieľom je zvýšiť príjmy z reklamy a zjednotiť sledovanie televízie naživo aj zo záznamu. Diváci by tak museli sledovať reklamy bez možnosti ich preskočiť.
Viacerí operátori toto rozhodnutie síce najprv ignorovali, no postupne sa podvoľujú tlaku televízie a pretáčanie začínajú blokovať. Toto obmedzenie dnes zaviedol Skylink a od zajtra tak urobí aj Telekom, informuje web Živé. Ide o dvoch veľkých operátorov a čoskoro sa k nim zrejme pridajú ďalší.
Veľká kontroverzia
Ako prvá potvrdila zavedenie zákazu ešte v máji platforma Lepšia TV. Tá uviedla, že k tomuto kroku ju donútila samotná Markíza. Zároveň kritizuje, že divákom nie je umožnené zaplatiť si za sledovanie bez reklám. Ostatní poskytovatelia váhali a čakali na vývoj situácie.
Spoločnosti ako Telekom, Orange, SledovanieTV, O2 či DSi Data vtedy deklarovali, že zavedenie zákazu zvažujú, no zatiaľ sa k nemu nepriklonili. Minimálne Telekom teda už svoj názor zmenil. Najostrejšie sa vyjadrila 4ka, ktorá upozorňuje, že ide o zásah do služby bez jasného právneho rámca. Tvrdí, že zákaz môže znížiť kvalitu služby a odohnať divákov ku streamovacím platformám.
Kontroverzný zákaz sa u ľudí zrejme stretne s obrovskou kritikou. Diváci si po novom musia pozrieť na kanáloch Markízy aspoň tri minútu z každej reklamy, aby ju následne mohli pretočiť. Stále ju tak nebudú musieť pozrieť celú. Toto obmedzenie sa netýka samotných relácií a tie sa tak môžu naďalej pretáčať.
Nahlásiť chybu v článku