Aj po vzostupe #MeToo, ktorým ľudia z celého sveta odkazujú na sexuálne obťažovanie, nájdeme medzi mužmi takých, ktorí tomu jednoducho neveria. Mnoho žien opisuje skúsenosť s mužom, ktorý spochybňuje vážnosť a frekvenciu tohto nepríjemného javu v spoločnosti. A preto prišla reklamná agentúra Ogilvy so zaujímavým nápadom. Zamysleli sa nad tým, ako ľuďom ukázať skutočnú stránku problému. Preto navrhli šaty, ktoré zaznamenávali dotyky mužov na ženských telách.
Smart šaty sú špeciálne tým, že majú v sebe ukryté senzory, ktoré zaznamenávajú dotyk a tlak. Každý vplyv na senzor je prostredníctvom wi-fi odoslaný do počítača, ktorý nielen vytvára štatistiku dotykov, ale vytvára aj teplotnú mapu miest, ktoré sa dostávajú najviac kontaktu.
Brazil: project called ‚The Dress for Respect’: 3 smart dresses with sensors attached highlighted where 3 women were externally touched, plus the level of intensity : 157 times in 3 hrs 47 mins • Indian Times • Nov 2018 pic.twitter.com/uTjmwGXfls
— neuro.social.self (@neurosocialself) 29. novembra 2018
Pokus preukázal závažnosť problému
Počas pokusu navštívili tri ženy oblečené v smart šatách brazílsku párty. Šaty zachytili až 157 nepovolených dotykov zo strany mužov v časovom horizonte menej ako 4 hodiny. To predstavuje viac než 1 dotyk počas každých piatich minút a to aj po tom, čo ženy vyzývali mužov, aby s tým prestali.
Smart šaty nie sú prvým smart odevom
Počas uplynulých rokov sa stali batérie ľahšími, lacnejšími a výkonnejšími. Kombináciou s rôznymi pokrokovými materiálmi predstavujú ideálnu štartovaciu dráhu pre fenomén zvaný smart oblečenie. V minulosti sme sa už napríklad stretli s topánkami, ktorých podrážka počas chôdze vyrába energiu a oblekmi čistiacimi vzduch v znečistenom prostredí. Ale len niekoľko z takýchto vymožeností bolo natoľko populárnych, aby bola ich masová výroba prínosná pre výrobcov.
Tou správnou cestou nemusí byť masová výroba
Geniálny výrobca „Šiat pre získanie rešpektu“ si uvedomuje túto skutočnosť a tvrdí, že ich masová výroba nie je potrebná. Na to, aby mali vplyv stačí ukázať ľuďom video. To je prostriedok, ktorým dokážeme rozhýbať ľudskú myseľ v tejto problematike. Tak isto, ako poskytne publicitu pre objednávateľa, ktorým je firma Schweppes.
Niet pochýb, že niektorí z mužov, ktorí v minulosti popierali problém sexuálneho obťažovania, teraz namietajú: „Áno, ale to je Brazília, nestalo by sa to na mieste, kde žijem ja.“ Pravdou síce je iná intenzita dotykov v rôznych mestách, neraz môže ísť o výrazný rozdiel. No naďalej ostáva faktom to, že sexuálne obťažovanie je rozvinuté v celom svete a nemalo by byť v žiadnom prípade akceptované.
iflscience.com
Beáta Jurík z PS: Fico poslal Putinovi vianočný darček. V stanovisku Slovenska chýba zmienka o územnej celistvosti Ukrajiny
Navštívili sme tradičné dedinské vianočné trhy aj so zabíjačkou. Stretli sme známych z detstva a ochutnali špeciality
Analytička Lauková o energopomoci: Dostane ju človek, ktorému zvýšili plat, dôchodcovia môžu mať problém
Miška a Denis zo Sexuálnej výchovy: Klitoris je oveľa väčší, ako si ľudia myslia. Toto urobte po každom pohlavnom styku
Ešte ho ani neotvorili, už nahnevali vodičov: Za tunelom Višňové nastáva zmena, mnohí vodiči majú hlavu v smútku
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec








Nahlásiť chybu v článku