Aj po vzostupe #MeToo, ktorým ľudia z celého sveta odkazujú na sexuálne obťažovanie, nájdeme medzi mužmi takých, ktorí tomu jednoducho neveria. Mnoho žien opisuje skúsenosť s mužom, ktorý spochybňuje vážnosť a frekvenciu tohto nepríjemného javu v spoločnosti. A preto prišla reklamná agentúra Ogilvy so zaujímavým nápadom. Zamysleli sa nad tým, ako ľuďom ukázať skutočnú stránku problému. Preto navrhli šaty, ktoré zaznamenávali dotyky mužov na ženských telách.
Smart šaty sú špeciálne tým, že majú v sebe ukryté senzory, ktoré zaznamenávajú dotyk a tlak. Každý vplyv na senzor je prostredníctvom wi-fi odoslaný do počítača, ktorý nielen vytvára štatistiku dotykov, ale vytvára aj teplotnú mapu miest, ktoré sa dostávajú najviac kontaktu.
Brazil: project called ‚The Dress for Respect’: 3 smart dresses with sensors attached highlighted where 3 women were externally touched, plus the level of intensity : 157 times in 3 hrs 47 mins • Indian Times • Nov 2018 pic.twitter.com/uTjmwGXfls
— neuro.social.self (@neurosocialself) 29. novembra 2018
Pokus preukázal závažnosť problému
Počas pokusu navštívili tri ženy oblečené v smart šatách brazílsku párty. Šaty zachytili až 157 nepovolených dotykov zo strany mužov v časovom horizonte menej ako 4 hodiny. To predstavuje viac než 1 dotyk počas každých piatich minút a to aj po tom, čo ženy vyzývali mužov, aby s tým prestali.
Smart šaty nie sú prvým smart odevom
Počas uplynulých rokov sa stali batérie ľahšími, lacnejšími a výkonnejšími. Kombináciou s rôznymi pokrokovými materiálmi predstavujú ideálnu štartovaciu dráhu pre fenomén zvaný smart oblečenie. V minulosti sme sa už napríklad stretli s topánkami, ktorých podrážka počas chôdze vyrába energiu a oblekmi čistiacimi vzduch v znečistenom prostredí. Ale len niekoľko z takýchto vymožeností bolo natoľko populárnych, aby bola ich masová výroba prínosná pre výrobcov.
Tou správnou cestou nemusí byť masová výroba
Geniálny výrobca „Šiat pre získanie rešpektu“ si uvedomuje túto skutočnosť a tvrdí, že ich masová výroba nie je potrebná. Na to, aby mali vplyv stačí ukázať ľuďom video. To je prostriedok, ktorým dokážeme rozhýbať ľudskú myseľ v tejto problematike. Tak isto, ako poskytne publicitu pre objednávateľa, ktorým je firma Schweppes.
Niet pochýb, že niektorí z mužov, ktorí v minulosti popierali problém sexuálneho obťažovania, teraz namietajú: „Áno, ale to je Brazília, nestalo by sa to na mieste, kde žijem ja.“ Pravdou síce je iná intenzita dotykov v rôznych mestách, neraz môže ísť o výrazný rozdiel. No naďalej ostáva faktom to, že sexuálne obťažovanie je rozvinuté v celom svete a nemalo by byť v žiadnom prípade akceptované.
iflscience.com
Jedol psie žrádlo, celý čas bol nahý: Táto reality šou prekonala rekordy, milióny ľudí sledovali mučenie
Herci, ktorí boli počas natáčania Harryho Pottera vymenení: Niekedy to bolo fiasko, inokedy tvorcovia nemali na výber
Terapia červeným svetlom nie je zázračná, tvrdí odborníčka: Vedeckých dôkazov je málo a chýbajú, nie je to všeliek
ANKETA: Nepáči sa mi to, malo by sa to odstrániť. Slovákov sme sa opýtali, čo si myslia o Separovom sprejovaní v Himalájach
Káva za 3,60 eura nám udrela do nosa a nevoňala: Boli sme v novom podniku, ktorý otvorili majitelia reštaurácie z Na nože
Prirovnávajú ju ku Kate Middleton, takto ju mal Putin žiadať o ruku: Kto je Alina Kabajevová, údajná nová cárovná v Kremli?
Ste tu za hodinu, najete sa od 5 eur: O tomto európskom klenote ste možno nikdy nepočuli, musíte ho vidieť
Detské nosové vakcíny proti chrípke boli fuč za pár hodín. Vieme, kedy príde posledná dávka, niektorí rodičia sú zúfalí
Budú v sobotu na Sviatok Všetkých svätých otvorené obchody? Pozrite sa, ako to bude po novom, reťazce hlásia zmeny
Radik bol postrach Ruska: Škrtil 90-ročné ženy, tvrdil, že ich to nebolí a len sa chcel najesť. Náhodou ho zachytilo video












Nahlásiť chybu v článku