Odvtedy si prešla rôznymi obdobiami, počas ktorých sa mnohokrát stala terčom silnej a neveľmi šetrnej kritiky. A to z pochopiteľných dôvodov. Victoria’s Secret je značka so špecifickou cieľovou skupinou. Dalo by sa povedať, že so svojou marketingovou politikou uviazli v roku 2005, pretože celkom ignorujú súčasný trend rozširovania trhu.
Robia to však cielene. Nie je žiadnym tajomstvom, že táto bielizeň je určené ženám, ktoré sú štíhle a fit. Mileniáli a mladšie generácie však už dlhšie ignorujú existenciu tejto značky práve pre jej uzavretosť voči diverzite. Na čele marketingu tejto značky sedí muž menom Ed Razek, 70-ročný pán, ktorý starostlivo počas kastingu vyberá modelky, ktoré sa dostanú až na svetoznámy catwalk.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Prečo teda značka nechce na svojich mólach modelky, ktoré majú kilo navyše alebo sa narodili ako muži? Ed Razek to všetko vysvetlil v rozhovore pre magazín Vogue, z ktorého nevyšiel ako najväčší charakter. Razek priznal, že vo Victoria’s Secret zvažovali „celú vec s plus-size modelkami,“ avšak došli k záveru, že nejde o ľudí, na ktorých cielia svoj marketing.
„V skutočnosti sme odštartovali sesterskú značku Lane Bryant, ktorá sa zameriava práve na plus-size modelky,“ hovorí Razek pre Vogue. „Lane Bryant má špecifickú cieľovú skupinu a rovnako ju máme aj my.“ Razek ozrejmuje aj to, že zvažovali transgender modelky, no v tomto prípade sa rozhodli ich neobsadiť. Je to teda skutočne zlá vec?
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Áno aj nie. Victoria’s Secret, ktorá je hlavným ťahačom skupiny značiek spodnej bielizne, prezentuje nezdravé štandardy krásy. Isteže pre niekoho môže byť štíhla postava prirodzená, avšak pre niekoho iného môže predstavovať výzvu. A to až tak náročnú, že môže viesť k zdravotným problémom po psychickej aj fyzickej stránke. Zároveň však značka stále disponuje spomínaným departmentom, ktorý adresuje bielizeň širším ženám.
Lane Byrant však nie je hlavným marketingovým ťahom, a tak v konečnom dôsledku trend udáva práve Victoria’s Secret. Razek zároveň priznáva, že ich popularizovaná módna prehliadka je v skutočnosti skôr zábavným priemyslom a jej koncept nemajú v pláne meniť. „Vždy sa pýtam sám seba, ak sem zaradíme túto osobu, aký na to máme dôvod? Robíme to preto, že je to správna vec alebo preto, že je to politicky korektné a chceme umlčať média?“
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Razek sa tak v rozhovore vôbec politikou spoločnosti netajil a zároveň priznal, že ich módna prehliadka je 40-minútová zábava, ktorá funguje ako číra fantázia. A takáto fantázia odštartovala aj kariéru Heidi Klum. Ak chce však značka apelovať aj na mladšie generácie, bude musieť v blízkej budúcnosti pracovať aj s iným trhom. A to práve preto, že súčasný trend je tolerancia. Obmedzená spoločnosť s uzavretým myslením si bude len ťažko hľadať miesto u mladších zákazníkov.
jezebel.com
Analytik Potočár o úskaliach energopomoci: Človek s platom 1 500 eur ju nezíska, dôchodca s rovnakým dôchodkom áno
Najrýchlejší vlak na svete sa vznáša: Dokáže ísť takmer 1 000 kilometrov za hodinu. Výstavba je neuveriteľne drahá
Koučka Zuzana radí, ako si nájsť partnera: V tomto prípade sa sexu na prvom rande vyhnite, ženy robia dve chyby
„Prekliata“ diaľnica straší slovenských vodičov: Takáto cesta by ani nemala existovať, tvrdí expert Bazovský
Walt Disney nestvoril Mickey Mousa, vinili ho z rasizmu a zo sexizmu. Jeho zamestnanci organizovali „Snehulienkine orgie“
Otrávil vlastných vojakov, nazývajú ho Hitlerom 19. storočia. Napoleon rozpútal v Európe krvavé jatky
Viktória má len 20 rokov, bola na výcviku v Národných obranných silách. Brániť Slovensko by bol rozkaz, to sa nedá odmietnuť
Navštívili sme slovenský unikát, ktorý je skrytý pod zemou: Za vstup dáte 14,50 eura, celá Európa nám ho môže závidieť










Nahlásiť chybu v článku