foto: Instagram (@aerie)

/ 199 / Babské Veci (Babskeveci.sk)
Sme úplne zvyknutí na reklamy, v ktorých vidíme krásne ženy s perfektnou pleťou, postavou, vlasmi a úsmevom.

Často sa však za touto „dokonalosťou“ ukrýva aj množstvo retuše a umenie photoshopu. Práve kvôli predurčeným modelom, ktoré majú byť ideálom krásy sa veľakrát cítime menejcenne, nepekne a pri pohľade na naše telo sa nám na tvári iste nevyčarí úsmev.

Spoločnosť Aerie, ktorá sa špecializuje na predaj spodného prádla či plaviek však zasiahla. S úderným heslom „Nemeň seba. Zmeň podprsenku!“ (Don’t change you. Change your bra!) a s kampaňou plnou obyčajných žien, zákazníčok, matiek, dám s ochorením či tých, ktoré nemajú „modelkovské“ miery si získala obdiv.

Ženy s rôznymi proporciami, váhou, vekom, pôvodom, ženy s chronickým ochorením, po prekonaní rakoviny, ženy s jazvami, striami, ženy so zdravotným postihnutím i tie bez bujnej hrivy či oholeného podpazušia. Jednoducho ženy, ktoré bežne nevidíte na predvádzacom móle ani v magazíne či reklame na spodné prádlo.

Aj tieto ženy sú však krásne a aj tieto ženy si všetko to spodné prádlo predvádzané na modelkách bez jedinej chybičky kupujú. Práve preto značka Aerie vymyslela kampaň, do ktorej zahrnie všetky dámy bez akéhokoľvek rozdielu. Pretože každá z nás je nádherná a každá z nás si zaslúži, aby sa tak cítila.

Nemeň seba. Zmeň podprsenku!

Jasný odkaz kampane v podobe jej výstižného hesla. Prečo by sme mali stále uvažovať nad tým, prečo nie sme iné? Prečo nemáme krajšiu pokožku, zuby, vlasy či postavu? Prečo by sme sa mali snažiť o kopírovanie akýchsi pomyselných ideálov krásy? Buďme samy sebou a majme sa radi, pretože vtedy z nás vyžaruje skutočná krása. Svoje o tom vedia aj tvorcovia kampane, ktorej najsilnejším odkazom sú práve fotografie žien v spodnom prádle. Či je to dáma na vozíčku, žena s vakom po kolonoskopii či matka po dvojnásobnej mastektómii – každá z nich sa môže cítiť skvele v prádle, ktoré jej presne sadne.

Time for something very big. Earlier this summer I was chosen to be an #AerieREAL model for their newest campaign and the other night they surprsied us all by releasing some of the products early. A wheelchair user is a model for a major company! I am PROUD to say I've done this. PROUD to be a part of it. PROUD to be a model representing a community of disabled and chronically ill people. PROUD to be comfortable in my own skin. As a Christian a lot of people have expressed to me their distaste with what I did here with Aerie, but I have something to say to that. God gave us this life, our bodies, and our struggles to glorify him. These photos are not risque, or provocative, or slutty. This campaign is the epitome of confidence and beauty in who you are as your true self. I have confidence in who I am in Christ even with my disability and my wheelchair, and that translates physically. Being a model in a wheelchair for a major company is kind of a big deal and I want to be transparent about it all. Confidence is hard to come by and even harder to master. Just when I thought I had it my disability and illnesses stripped it away. I was embarrassed to be seen in public with mobility aids, hated how everything looked while I was in my chair. Then God put his hand on my heart and reminded me that i am fearfully and wonderfully made in his image. He put me on this path of life to be the light I needed when I was struggling. To remind young disabled women that they're beautiful no matter what. Beautiful with mobility aids. Beautiful in a wheelchair. Beautiful with an invisible illness. Beautiful, not despite those things, but because of them. That is Aerie Real. . . Image description: Abby holding her hair up and smiling over her shoulder. Shes wearing a black lace bralette and sitting in her wheelchair.

A post shared by Abby Sams (@abby_sams) on

"If you haven’t seen @aerie new campaign we highly recommend checking it out! THIS is the kind of representation we want and NEED. Womxn and girls deserve to see themselves reflected in the models who are selling them products- especially lingerie which traditionally can make us feel inadequate or insecure in our bodies. This campaign is switching the script by being empowering and impactful. Bravo @aerie" – @aly_nagel 👏👏❤️ ( #rp @dontcallmepretty_ via @buzzfeed ) . . . #representation #representationmatters #effyourbeautystandards #aerie #aeriereal #neda #disability #intersectionalfeminism #womensupportingwomen #femme #womenempowerment #allbodiesaregoodbodies #selflove #tgif #feminist #feminism #edrecovery #recoverywarrior #bodylove #bodypositive #bodypositivity

A post shared by Sugar Magazine (@thesugarmag) on

V kampani sa objavili aj známejšie tváre a jednou z nich je i plus size modelka Iskra Lawrence alebo gymnastka a olympijská víťazka, ktorá bola obeťou sexuálneho násilia Aly Raisman.

The most magical shoot ever because the new @aerie campaign features YOU😍 Swipe to see some of the women in the campaign… yup that’s my momma and besties @nataliegage_ @leahlondonofficial I love you – what incredible memories we have together🙏 💕💕💕 As always there’s zero photoshop or retouching because the real you is good enough! And you can head to Aerie.com to see more!!! 💘💘💘 My dream has always been to see all of you in an #AerieReal campaign. I’ve read your DMs for years and was so excited when we could finally announce the competition to get you in the next bra campaign 🙌🙌🙌 because representation matters and diversity and our uniqueness are what makes us all imperfectly perfect and beautiful. Sooooo it’s time to celebrate everyBODY! This campaign is to encourage you all to know YOU ARE MORE THAN GOOD ENOUGH so shine bright like all these incredible women… #dontchangeYOUchangeyourbra 😝😝😝 Thank you to the whole @aerie team who made this possible it’s a dream come true and I couldn’t be more proud of how hard you all work and fight for better, it’s making such a huge difference love you all so so much😘 @gutlessandglamorous @abby_sams @nikiya_dunmore @showtimewerner @dubhemay @rajeeaerie @evie_ann @whatuplosas @Itsdyani @srsly_why @isamedinakim @hamilton_gabri @shannonaryca @rachelachin @sadieestrong @youngbreastless @tinymariah @rizell.dvnvrdn @geaux_cassie_geaux @sunflowersandrays @shaynacostello @colonelkerning @grobslynn @toripiskin @jemtotha @caaitlinreilly @_meeeerc_ @annamdavis @alopeachia @soniabcz @catbeyond @graciross @justgotmurphyd @allthingslillyann @itmemoana @sofifi7 @josephine.bruno.music @miss_superhero_doom @itsmajelia @thedivinechels @jessicalucyf @andrea_wuya @sadcurlgang @pattybellmakeup #REPRESENTATION #EVERYBODYISBEAUTIFUL #EVERYBODYISGOODENOUGH #CELEBRATEREAL

A post shared by i s k r a (@iskra) on

Aj keď niektoré dámy už mali skúsenosti s fotením, všetky boli na jednej lodi. Výsledné fotografie sú veľmi prirodzené, sympatické a ani jena z nich nie je nijako upravovaná či retušovaná.

REAL TALK// I have spent WAY too much time looking at my pictures from the shoot and each time I’m pointing out a flaw or something that I would change. This is NOT what the campaign and #aerieREAL is about. All my “flaws” are unique. All my scars tell stories and everything about me is what makes me, ME! Somedays I’m like “wow, I’m really that b*tch!” and others I’m pointing out things about myself I don’t like. Not everyday is filled with confidence and self love but I do constantly remind myself that I am one of a kind and no one does me better than I do me!✨ love yourself, be kind to yourself and remember, it’s okay to set your own standard of beauty, a standard that includes everyone in their own uniqueness. That’s what @Aerie did!😉 Don’t change you, change your bra! 💚 #brarevolution

A post shared by Mercy Naomi (@_meeeerc_) on

V tejto prelomovej kampani však nejde len o samotné nafotenie žien v prádle určitej značky. Nejde len o jednorázové zviditeľnenie sa, či podporu predaja. Všetky dámy reálne vystupujú ako modelky predvádzajúce jednotlivé kúsky prádla na stránke spoločnosti. Žiadne miery 90-60-90 či požadovaná výška. Pri objednávaní prádla tejto značky môžete v online katalógu vidieť celkom obyčajné, milé a sympatické ženy, ktoré sú často tiež zákazníčkami.

Práve to fascinovalo a zároveň potešilo množstvo ľudí po celom svete, ktorí svoje neskrývané nadšenie zdieľajú aj na sociálnych sieťach. Aj dáma s inzulínovou pumpou je predsa žena ako každá iná.

Práve diverzita je na ľuďoch krásna a snaha spoločnosti zachytiť túto rozmanitosť upútala ľudí natoľko, že podporujú značku viac, ako kedykoľvek predtým. Veď s takýmto prístupom si to bezpochyby zaslúži. Navyše, všetky ženy, ktoré sa fotenia zúčastnili ho opisujú ako skvelý zážitok, kedy mohli tráviť čas medzi skupinou ľudí bez predsudkov. Navzájom sa podporovali a dali si najavo, že sú krásne presne také, aké sú.

Pozri aj: Svojím oblečením vraj nevhodne pútala pozornosť. Ženu vyhodili z nákupného centra kvôli obyčajným šortkám

ae.com


Komentovať (0)