Sledovanie televízie cez archív sa stalo bežnou súčasťou mnohých domácností. Diváci si vďaka nemu môžu pozrieť svoje obľúbené relácie kedykoľvek im to vyhovuje a často aj bez rušivých reklám. Práve táto výhoda sa však postupne vytráca. Medzi televíziami sa v roku 2025 rozbehol pre divákov mimoriadne nepopulárny trend blokovania pretáčania reklám v archíve.
S týmto kontroverzným nápadom najprv prišla Televízia Markíza a postupne prinútila operátorov, aby k tomu pristúpili, v dôsledku čoho ju prešetruje aj Protimonopolný úrad Slovenskej republiky. Pre rovnaký krok sa následne rozhodla aj TV JOJ, ktorá má od 15. júla 2025 taktiež v pláne zakázať pretáčanie reklamných blokov pri sledovaní relácií z archívu. Obmedzenie sa má týkať všetkých poskytovateľov televíznych služieb na Slovensku.
Niekoľko eur
Televízia však podľa portálu Živé plánuje divákom predstaviť „veľkorysú“ možnosť a pretáčanie reklám im ponechá, budú však musieť zaplatiť istý poplatok navyše. Má ísť o balíček „JOJ bez reklám“. Podľa dostupných informácií by malo ísť o niekoľko eur mesačne.
Viacerí operátori mali portálu potvrdiť, že túto možnosť sprístupnia, avšak neurobia tak všetci. Medzi tých, ktorí tak urobia, zatiaľ patrí 4ka, SledovanieTV a LepšiaTV. Podobný balíček už napríklad ponúka česká Prima. Cieľom takýchto kontroverzných krokov je zvýšiť príjmy z reklamy a zjednotiť sledovanie televízie naživo aj zo záznamu. Diváci tak musia sledovať reklamy bez možnosti ich preskočiť.
Nahlásiť chybu v článku