Ilustračné foto: TASR - Henrich Mišovič

Ide prevažne o nákup elektrických, batériových a veľkokapacitných súprav a vozňov.

Hoci sa cestovanie vlakom na Slovensku zlepšuje len veľmi pomaly a vyspelé krajiny sú od nás stále veľmi ďaleko, do cestovania týmto druhom dopravy plánuje ZSSK investovať približne 1,2 miliardy eur, prevažne z európskych peňazí. To, či budú vlaky chodiť načas a Slováci sa nebudú musieť každý deň obávať, či ich súprava vôbec vyrazí a oni tak prídu do práce či školy, ukáže až čas.

Pozrite si naše najnovšie video, článok pokračuje pod ním ↓

Suma 1,2 miliardy eur pritom nemusí byť konečná, v hre je ďalšie navýšenie. Je to najväčšia modernizácia v histórii Železničnej spoločnosti Slovensko, píšu Aktuality. Ide prevažne o nákup elektrických, batériových a veľkokapacitných súprav a vozňov. Konkrétne sa plánuje kúpiť:

  • Osem diaľkových elektrických jednotiek za 644,9 milióna eur bez DPH, s kapacitou 550 miest
  • 16 batériových vlakov BEMU za 306 miliónov eur bez DPH
  • Dve veľkokapacitné elektrické jednotky za 102 miliónov eur bez DPH, s kapacitou 560 miest
  • 10 nových lôžkových vozňov za 90,3 milióna eur bez DPH
  • 10 modernizovaných ležadlových vozňov Bmeer za 36,5 milióna eur bez DPH

Ďalej sa pripravujú projekty nových stredísk technicko-hygienickej údržby v Žiline a Košiciach, neskôr sa k nim pridá Humenné, Zvolen a Nové Zámky. Podľa odborníka Jiřího Kubáčka by však slovenské trate potrebovali úplne iné investície, než do vozňov. Výrazne horšie je na tom vraj samotná infraštruktúra.

Uložiť článok

Najnovšie články