Foto: pixabay.com

Michaela Galambošová / /
Tieto chyby vám definitívne zničia akúkoľvek šancu na zamestnanie.

Sú veci, ktoré sa jednoducho nerobia. Aj pri absolvovaní pracovného pohovoru patria určite nepísané pravidlá hovoriace o tom, čo sa patrí a čo nie. Ak aj vy máte za sebou viacero neúspešných pohovorov, možno je najvyšší čas zamyslieť sa nad tým, že chyba môže byť aj na vašej strane. Existujú určité modely správania, ktoré sú jednoducho neodpustiteľné.

Toto sú 4 najväčšie prešľapy, ktorých sa môžete dopustiť na pracovnom pohovore. To, že znížia vaše šance zamestnať sa na absolútne minimum, už vari nemusíme ani spomínať.

#1 Nevhodné oblečenie

Photo by omar rezkallah on Unsplash

Sú experti, ktorí sa dovalia na pohovor v mikine a teplákoch. Pracovný pohovor si však vyžaduje určitý dress code, ktorý sa oplatí dodržiavať. Vyhnúť by ste sa mali nielen ležérnemu štýlu, ale rovnako aj vyzývavému oblečeniu. Aby ste sa obliekli skutočne primerane, skúste si pred pohovorom pozrieť stránku firmy a zistiť niečo o dress code, ktorý je pre danú spoločnosť typický. Pomôže vám to vyhnúť sa prípadnému trapasu.

#2 Ohováranie bývalého zamestnávateľa

Photo by Mimi Thian on Unsplash

Ohovárať svojho chlebodarcu, i keď už bývalého, je jednoducho pod úroveň slušného človeka. Všetci máme niečo za sebou. Ale to, čo sa stalo v bývalej práci, tam aj treba nechať. Nikdy neviete, kedy sa klebety môžu obrátiť proti vám. Ak začnete na pohovore ohovárať bývalého zamestnávateľa, dávate tým najavo, že neskôr, ak sa vám niečo znepáči, ohovoríte aj nového šéfa. A o to rozhodne nemá nikto záujem.

#3 Meškanie

Photo by Fabrizio Verrecchia on Unsplash

Radšej sa na pohovor dostavte o polhodiny skôr, než by ste mali prísť neskoro. Presnosť je výsada kráľov. Ak budete meškať, ukážete tým vlastnú nezodpovednosť. A to nie je práve kvalita, ktorou by ste mohli svojho zamestnávateľa ohúriť.

#4 Nepripravenosť

Na každý pohovor sa treba pripraviť. A to aj v prípade, ak ich už máte niekoľko za sebou. Práve preto treba pritvrdiť a začať sa pripravovať na pohovor oveľa dôslednejšie. Podľa personalistov je jednou zo zásadných chýb práve nepripravenosť. Ak na ňom budete habkať, nebudete vedieť odpovedať na elementárne otázky, tak osobe vedúcej pohovor prakticky ukážete, že o danú pozíciu v skutočnosti nemáte dostatočný záujem.

personalbrandingblog
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)