O svojom zámere postaviť ho vrámci projektu Eurovea 2 informoval developer J&T Real Estate. V tesnej blízkosti nábrežia Dunaja by mala vyrásť budova s výškou viac ako 150 metrov, čo je definícia pre mrakodrap. S takzvaným „prvým slovenským mrakodrapom“, za ktorý sa často označuje len 45-metrov vysoká budova Manderláku, sa teda skutočne nebude dať porovnať.

V súčasnosti ešte stále prebieha príprava návrhu projektu a posudzovanie vplyvu na životné prostredie. Ak však dominantu s plánovanými 46 poschodiami skutočne postavia, navždy to zmení panorámu Bratislavy. K Manhattanu budeme mať, našťastie, ešte skutočne ďaleko, ale nebudeme už musieť mrakodrap závidieť iným mestám.
Zaujímavé je, že napríklad Brno je hrdé na svoj slávny mrakodrap AZ Tower, ktorý však v skutočnosti meria o pol metra menej ako budova Národnej Banky Slovenska. Svoj malý mrakodrap, aj keď nie podľa oficiálnych kritérií, už teda v podstate máme, no ako to tak býva, nestačí nám to a chceme ten skutočný.

Projekt Eurovea 2 je však oveľa rozsiahlejší a okrem novej dominanty mesta zahŕňa výstavbu ďalších päť stavieb. Súčasnú Euroveu by mal výrazne rozšíriť o ďalšie obchodné priestory, pribudnúť by malo aj šesť kinosál.
Doplní ju tiež podzemné parkovisko, dve budovy s veľkolepými kancelárskymi priestormi a obytné budovy s takmer 500 bytmi, údajne s dostupnými cenami. Zväčšenie čaká aj park a promenádu. Práve tá je v centre záujmu developera, ktorý chce druhou fázou projektu mesto ešte výraznejšie prepojiť s Dunajom.


Zveľadením promenády sa už developer významne zaslúžil o zatraktívnenie dunajského nábrežia, ktoré je dnes obľúbeným miestom pre trávenie voľného času. V druhej fáze by mala byť promenáda o niečo dlhšia, pribudnúť by mali aj detské ihriská a ďalšie možnosti aktívneho trávenia času.
Miesto má byť zároveň lepšie napojené na miestne cyklotrasy a má ambíciu viac zaujať cyklokomunitu, developer chce riešiť aj lepšie napojenie na miestne komunikácie. Odborníci však už vyjadrili obavy o vplyv stavieb na komplikáciu dopravnej situácie. Bratislava totiž čoraz viac „praská vo švíkoch“ a je tak otázne, aký dopad na to bude mať ďalší megalomanský projekt.


StartItUp.sk
Matúš chodí všade pešo: V tejto európskej krajine sme sa báli. Chodník na Novom Zélande začína dezinfekčnou stanicou
Budú počas vianočných sviatkov otvorené obchody? Reťazce hlásia zmeny, pozrite sa, ako to bude po novom
Stavať ho začali ešte za Mečiara: Pri tuneli Višňové sa vystriedalo 12 ministrov, skoro po 30 rokoch ho otvárajú
Zažili sme unikát, aký inde na Slovensku nenájdete: V decembri sme sa ocitli v srdci džungle, zaplatíte 8 eur
Bola vysušená doma v garáži a jej rodina si to nevšimla. Analytička povedala, kto môže mať problém s energopomocou
Nielen Culkinovi zo slávy preplo: Jeho filmový brat pýtal za podpis peniaze, svoju partnerku takmer uškrtil
Okamžite si ich bežte pozrieť: Našli sme 10 najlepších filmov roku 2025, mnohé z nich vám úplne ušli
Tento vianočný darček stíhate aj na poslednú chvíľu: Buďme solidárni, niekomu to môže zachrániť život
Šialený Hitlerov megavlak: 5-hviezdičkový hotel na koľajniciach mal byť budúcnosťou dopravy, postaviť ho nebolo možné
Milan Bez Mapy po kauze s Nickom Papcunom: Svojich sledovateľov a ich peniaze si vážim. Vieme, ako sa to nestane vám









Nahlásiť chybu v článku