To, že sa aj v našich letákoch objavujú modely rôznej farby pleti je obrovský krok vpred. Aj cez médiá a reklamu sa ľudia môžu naučiť, že iné kultúry nemusia byť žiadnym strašiakom pre našu spoločnosť. Výrobca odevov H&M udáva módny trend už nejaký ten rok. Dizajnérom sa zdalo asi vtipné nazvať tmavého chlapčeka „najcoolovejšou opičkou v džungli,“ avšak u verejnosti si za svoj (pre)čin vyslúžili poriadnu dávku kritiky.
Na prvý pohľad sa inkriminovaná reklama ničím nelíši od ostatných. Teda dovtedy, kým si nevšimnete nápis na chlapcovej mikine. „Najcoolovejšia opička v džungli.“ Samozrejme, že to zdvihne obočie každému, kto sa aspoň trošku zamyslí na posolstvom textu.
H&M offers lame apology for ad featuring black child wearing ‘coolest monkey’ hoodie https://t.co/DmUMeuPVRf pic.twitter.com/IgiDTrW3L0
— The Root (@TheRoot) January 9, 2018
Nahnevaní užívatelia sociálnych sietí sa rozhodli k typickému kroku. Vyzvali ostatných používateľov, aby taktiež začali bojkotovať túto značku. Neprišlo im to vtipné, skôr im bolo ľúto malého chlapčeka, ktorý sa stal terčom nemiestneho žartu. Jedno je však isté. Ak chcela značka H&M zaujať, rozhodne sa jej to podarilo.
„Riaditeľa marketingu by mali rozhodne za toto vyhodiť. Ako to mohol schváliť?“ Aj to sa dočítame v nahnevaných reakciách na kontroverznú reklamu.
Dear H&M "Coolest Lion/Tiger in the jungle would've been better" or also you could exchange the hoodies…wrong strategy.if i were the CEO I would fire the Marketing director before coming afterwards to put up a lame apology like you just did. #FakeApology pic.twitter.com/UhkXa59Lmx
— #TheIntrovertedChick (@TenguSolange) January 9, 2018
„Vo všetkých firmách by sa malo dbať na rozmanitosť zamestnancov. Možno keby zamestnávali ľudí z rôznych etnických skupín, nedošlo by k takémuto fatálnemu omylu.“ Tak znie jeden z názorov, ktorý sa zároveň snaží podať konštruktívne riešenie. Po búrlivej reakcii na internete módnemu reťazcu však neostávalo nič iné, než sa ospravedlniť.
„Ospravedlňujeme sa každému, kto vníma reklamu ako urážlivú,“ tvrdí jeden z hovorcov spoločnosti. Pravdou je, že to nie je jediný prešľap firmy v posledných mesiacoch. Len nedávno musela firma stiahnuť z predaja mikiny s nápisom „Dogfight in Random Alley,” (Zápas psov v náhodnej aleji) proti ktorému sa vzbúrila organizácia PETA.
Petition · H&M: H&M MUST stop selling “Dogfight in the alley” hoodies!! · https://t.co/ApPaEFxmvw https://t.co/R77fHTtKaK pic.twitter.com/5G8oi6ogBp
— Nancy Keiter (@nackpets) November 8, 2017
Uvidíme, s čím príde firma H&M nabudúce. Určite to však neunikne pozornosti virtuálneho sveta.
independent.co.uk
Problém za tunelom Višňové: Vodiči neodbočia, nová cesta je zbytočná. Analytik Bazovský vysvetlil, prečo
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané








Nahlásiť chybu v článku