Foto: Biedronka/interez.sk

Kým niektorých Slovákov ceny v Biedronke sklamali, iní si ju pochvaľujú. My sme sa vybrali pozrieť, ako je na tom reťazec v porovnaní s Poľskom.

Už pri príchode diskontného reťazca Biedronka na Slovensko kompetentní avizovali, že u nás nebudú vedieť uplatniť poľský cenový model. Pod konečnú sumu sa totiž podpisuje viacero faktorov a naše podnikateľské prostredie je údajne o čosi komplikovanejšie než u poľských susedov.

Biedronka má vo všeobecnosti povesť lacného diskontného predajcu, ktorého silu by mali pocítiť aj konkurenčné reťazce. Ako sme vás len nedávno informovali, tie skutočne nenechali nič na náhodu a proti „lienke“ nasadili rôzne promoakcie či výhodné ponuky. Ošiaľ okolo príchodu poľskej značky z portfólia portugalskej skupiny Jerónimo Martins sa skutočne vytvoril ošiaľ a novootvorené predajne zažívajú nápor aj v súčasnosti.

Zároveň sa však na sociálnych sieťach rozbehli diskusie o cenách v poľskom reťazci. Jedna z najväčších skupín zameraných na slovenskú Biedronku má už takmer 24-tisíc členov, ktorí si medzi sebou vymieňajú tipy, triky a názory. Často sa opakuje to, že nákupy sa v nej neoplatia a na Slovensko nepriniesla nič zásadné. Iní komentujúci nesúhlasia a pridávajú názorné príklady. Vody tiež rozvírilo nedávne porovnanie cien jedného z poľských spravodajských portálov.

Treba dbať na rozdiely

K rôznym porovnávaniam sa vyjadrilo aj vedenie reťazca Biedronka, podľa ktorého treba brať najmä pri medzinárodnej komparácii do úvahy relevantné fakty spojené s trhom, cenami a daňami.

„Pokiaľ ide o ceny, nie je možné porovnávať ceny v jednej krajine s cenami v inej bez zohľadnenia celého makroekonomického a inštitucionálneho prostredia, ktoré ovplyvňuje konečnú cenu produktu v regáli. Každá z týchto krajín má inú fiškálnu politiku, iné výrobné náklady, čo sa v poslednom čase prejavilo najmä na Slovensku so zmenami sadzieb DPH,“ znie zo skupiny Jerónimo Martins.

Nás napriek tomu zaujímalo, ako sú na tom bežné veci, ktoré takpovediac každodenne ľudia v obchodoch nakupujú. Už na úvod môžeme skonštatovať, že na niektorých produktoch môžu ušetriť aj slovenskí zákazníci.

Niektoré ceny nás prekvapili

Do nášho pomyselného nákupného košíka sme v oboch krajinách vložili identické produkty, respektíve ich blízke ekvivalenty. Ceny sme prepočítali podľa aktuálneho kurzu poľského zlotého voči euru.

Čo obsahuje nákupný košík:

  • Kaizerka (55 gramov) – 10 kusov
  • Vajcia voľný výbeh M – balenie 10 kusov
  • Vajcia podstieľkový chov L – balenie 10 kusov
  • Maslo 82 % (250 gramov)
  • Čokoláda Kinder (100 gramov)
  • Toaletný papier Queen – 10 roliek (3-vrstvový)
  • Cukor (1 kilogram)

Vzhľadom na špecifiká balení medzi krajinami sa maslo na Slovensku predáva vo variante 250 gramov, pričom v Poľsku sme našli 200-gramovú verziu. Malý rozdiel sme zaznamenali aj pri kaizerke, ktorá u nás váži 57 gramov a v Poľsku ju Biedronka predáva v 55-gramovej verzii.

Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.

Staň sa členom Interez PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.

Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Zobraziť všetky mesačné predplatné Arrow down
Nastala neočakávaná chyba, prosím skontroluj vyplnené údaje, alebo skús neskôr.
Platba
Tlačidlo späť
Visa logo
Mastercard logo
Trust pay
Registrovať a zaplatiť
Ikona zabezpečenia Zabezpečené šifrovaním
Trust pay Platobné operácie sa odohrávajú na zabezpečených certifikovaných platformách spĺňajúcich tie najvyššie PCI DSS štandardy bezpečnosti.
Zrušiť predplatné môžeš kedykoľvek. Súhlasím s poskytnutím predpaltného a bol som poučený, že odsúhlasením jeho poskytnutia strácam právo na odstúpenie.
Uložiť článok

Najnovšie články