Vianoce sú obdobím štedrosti a vzájomného obdarovania. Svoje o tom vedia najmä obchody a obchodné reťazce, kde v predvianočnom období a počas Vianoc nechávame oveľa viac peňazí, ako počas iných mesiacov. Od tradične prežitých Vianoc sme v 21. storočí prešli na Vianoce v znamení biznisu. Nie je to výčitka, len strohé pripomenutie faktu, ktorý sa síce niekomu páčiť nemusí, no vytvorila ho celá spoločnosť. Výsledkom je vianočnými reklamami preplnený mediálny priestor a miliónové investície do reklamy. Počas minulých sviatkov sme ich denne videli asi 800.
Od začiatku októbra do konca decembra mohlo každého z nás zasiahnuť celkom 75 700 reklám s vianočnom tématikou a to v televízii, v rádiu či v tlačovej podobe rôznych periodík. Ak si to rozpočítame na drobné, v predvianočnom období sme boli denne vystavení viac ako 800 vianočným reklamám. Tento mediálny tlak stál zadávateľov nepredstaviteľných 108 000 000 eur. Predvianočné obdobie z pohľadu reklám zmonitorovala agentúra Kantar Media.
Podľa výsledkov prieskumu agentúry Kantar Media sme v rádiu, televízii, v kinách, v printe a z ďalších zdrojov každodenne vnímali v predvianočnom období viac ako 800 vianočných reklám. Tie pochádzali od 278 rôznych zadávateľov, ktorí na „predvianočnú kampaň“ minuli spoločne približne 108 miliónov eur. Najviac vianočných reklám bolo už tradične odvysielaných v televízii, ktorú s veľkým odstupom nasleduje rádio.
Predvianočnú reklamu si v najväčšej miere objednávali obchody a obchodné reťazce. Absolútnym rekordérom je Tesco s celkovým počtom 7 124 reklám. Nasleduje Mall.sk, Kaufland, Alza a prvú päticu uzatvára Ferrero. Čo sa týka televízií, najviac nás vianočné reklamy bombardovali z obrazoviek spoločnosti JOJ (JOJ, WAU, JOJ Plus), ktorá ich v skúmanom období odvysielala viac ako 30-tisíc.

Kantar Media, strategie.hnonline.sk
Bola vysušená 5 rokov doma v garáži a jej rodina si to nevšimla: Záhada úmrtia mladej ženy vám nedá spávať
Už malý detail vie ušetriť desiatky eur, takto si nastavte radiátory. Odborníci upozorňujú, čo je doma najväčší problém
Patrí medzi najlacnejšie lyžiarske strediská v Európe: Najete sa tu už od 5,5 eura, cena skipasu vás prekvapí
S analytikom Potočárom sme sa rozprávali o energopomoci. Boli sme na magických trhoch, očarili nás ponukou aj cenami
Doktorka Jana Boboková o zomieraní: Život nie je nutné za každú cenu umelo predlžovať. Musíme akceptovať, že bude koniec
Našli ho mŕtveho v hotelovej vani, stal sa tak členom „Klubu27“: Smrť Jima Morrisona je dodnes veľkou záhadou
Ženy mučil a hral s nimi najzvrátenejšiu hru, akú si viete predstaviť. Z vraha sa dvíhal žalúdok aj skúseným policajtom
Exdetektív Vachálek: Ak by bol Černák na slobode, niekto by si ho našiel. Koncom búrlivej mafiánskej éry je vražda Kuciaka
Vývar za 3,90 € a ríbezľové pivo za 4 €: Našli sme najstaršiu slovenskú reštauráciu, po večeri sme ochutnali niečo nečakané
Outlet z kauzy slayáda začal veľkolepo, rýchlo sa z neho stala „nákupná zóna duchov“. Zákazníkov si užíval krátko








Nahlásiť chybu v článku