Ilustračná foto: TV Markíza

Diváci teraz musia sledovať reklamy bez možnosti ich preskočiť.

Ako sme vás už informovali v našom staršom článku, TV Markíza už od minulého mesiaca tlačí na operátorov, aby zablokovali pretáčanie reklám pri sledovaní relácií z archívu. Tieto doteraz nevídané praktiky televízie ale teraz prešetruje Protimonopolný úrad Slovenskej republiky.

Cieľom Markízy je zvýšiť príjmy z reklamy a zjednotiť sledovanie televízie naživo aj zo záznamu. Diváci tak musia sledovať reklamy bez možnosti ich preskočiť. Viacerí operátori toto rozhodnutie síce najprv ignorovali, no postupne sa podvoľujú tlaku televízie a pretáčanie začínajú blokovať. Toto obmedzenie už zaviedli napríklad Skylink, Telekom, Digi či O2.

Vyjadrila sa aj televízia

Protimonopolný úrad Slovenskej republiky preto prešetruje možné zneužívanie dominantného postavenia pri televíznom archíve, čo by mohlo viesť k zvýšeniu nákladov operátorov a k porušeniu pravidiel hospodárskej súťaže, píše Živé. K veci sa však bližšie nevyjadril. Samotné vyšetrovanie ale ešte neznamená, že vysielateľ dostane aj reálnu pokutu.

Foto: TV Markíza press

„Spoločnosť Markíza Slovakia pri podnikaní rešpektuje všetky pravidlá vyplývajúce z právnych predpisov, ako aj najvyšších etických štandardov. Odmietame tvrdenia, že uplatňujeme voči našim partnerom neprimerané obchodné podmienky,“ vyjadrila sa pre Živé aj samotná televízia. Dodala, že postupujeme striktne v zmysle platnej legislatívy.

Kontroverzný zákaz sa u ľudí zrejme stretne s obrovskou kritikou. Diváci si po novom musia pozerať na kanáloch Markízy aspoň tri minútu z každej reklamy, aby ju následne mohli pretočiť. Stále ju tak nebudú musieť pozrieť celú. Toto obmedzenie sa netýka samotných relácií a tie sa tak môžu naďalej pretáčať.

Najostrejšie sa k problematike vyjadrila 4ka, ktorá upozorňuje, že ide o zásah do služby bez jasného právneho rámca. Tvrdí, že zákaz môže znížiť kvalitu služby a odohnať divákov ku streamovacím platformám.

Uložiť článok

Najnovšie články