Pre laického pozorovateľa sa môže zdať navrhnutie loga jednoduchou úlohou. Napriek tomu je to pre každú začínajúcu značku najzásadnejšou záležitosťou vôbec. Z hľadiska marketingu sa značka stáva pomocou loga rozpoznateľná.
Výber sloganu, názvu a loga sa môže považovať za najvýznamnejší krok, pričom firma si týmto činom vyberie svojich sympatizantov a fanúšikovskú základňu. Pomocou loga značka komunikuje so svojim zákazníkom. Do loga pretavuje svoje ciele a zásadné informácie. Tým pádom sa na trhu preplnenom rôznymi tovarmi a službami môže vynímať nad svojou konkurenciou. Pri najznámejších značkách si tak v momente dokážeme priradiť k názvu jej logo. Napokon existuje aj aplikácia, v ktorej máte za úlohu odhaliť názov značiek len pomocou ich loga.
Niektoré firmy dokonca povýšili tvorenie loga na ďalšiu úroveň a to tak, že keď sa na logo bližšie pozriete zbadáte symboliku, ktorá sa v ňom ukrýva. Tým pádom vaše podvedomie lepšie pochopí zámer firmy. Takto sa z našou mysľou pohral škótsky grafický umelec Reilly. Vo svojom projekte zvanom Fakenews posúva popkultúru na ďalšiu úroveň.

O O´Reillym by sme mali vedieť, že promoval na akadémií Royal Collage of Art a je vrcholným grafikom. Spolupracoval s mnohými špičkovými značkami, medzi nimi by sme mohli menovať Nike, Ray-Ban, Coca Cola, Sony, Adobe či Microsoft. Jeho koláže sú farebné a veľmi rád sa inšpiruje motívmi kreslených postavičiek či pouličnou kultúrou. Jeho grafické diela môžete častokrát nájsť aj vo významných časopisoch akými sú Times, Cosmopolitan, Style a podobné.
V spomínanom projekte sa pohráva z našou predstavivosťou a spája v jedno značky, ktoré sa zdajú na prvý pohľad nezlučiteľné. Jedná sa väčšinou o známe módne domy v spojení s fast-foodmi a inými obchodnými reťazcami. Railly preformuluje logo jednej značky tak, že mu priradí meno inej. V takomto spojení sa javí výsledný znak veľmi kontroverzný a to najmä pre to, že sa známe módne domy snažia práve o vytváranie jedinečných kúskov, kým fast foody sa zameriavajú na sériovú výrobu.

Pozrime sa na výsledné prvky, ktoré grafický umelec vytvoril. Sú veľmi uveriteľné a pre čitateľa, ktorý sa módou nezaoberá sa môžu zdať dokonca veľmi reálne. Vôbec by nám nerobilo problém predstaviť si že u Marca Jacobsa si môžeme kúpiť pizzu. Predstavte si alternatívnu realitu kde by boli Raillyho projekty skutočnými. V tom prípade by ste sa chodili s kamarátmi najesť do Supremu namiesto Subwayu. Alebo by ste si kupovali v KFC luxusné oblečenie.




Je to iste zaujímavá predstava. Ďalšie spojenia vám však už neprezradím, aby ste sa mohli zahrať aj vy. Nechajte sa unášať svojou predstavivosťou a skúste rozpoznať pôvodné názvy značiek, ktoré sa za logom skrývajú a naopak. Prajeme vám príjemnú zábavu pri bádaní.


















Pozri aj: Dokážete správne označiť všetky logá slávnych spoločností? Stavíme sa, že nie
interez.sk (Barbora Panyiová), boredpanda.com
Koučka Zuzana radí, ako si nájsť partnera: V tomto prípade sa sexu na prvom rande vyhnite, ženy robia dve chyby
„Prekliata“ diaľnica straší slovenských vodičov: Takáto cesta by ani nemala existovať, tvrdí expert Bazovský
Walt Disney nestvoril Mickey Mousa, vinili ho z rasizmu a zo sexizmu. Jeho zamestnanci organizovali „Snehulienkine orgie“
Otrávil vlastných vojakov, nazývajú ho Hitlerom 19. storočia. Napoleon rozpútal v Európe krvavé jatky
Viktória má len 20 rokov, bola na výcviku v Národných obranných silách. Brániť Slovensko by bol rozkaz, to sa nedá odmietnuť
Navštívili sme slovenský unikát, ktorý je skrytý pod zemou: Za vstup dáte 14,50 eura, celá Európa nám ho môže závidieť
Na trhoch v Nitre majú aj špeciálnu atrakciu: Ľudia chvália lacné lokše za 2,40 eura, kúpili sme aj mačku vo vreci
Košické vianočné trhy nám vyrazili dych. Oškvarky z kapra za 15 eur ľudia ospevujú, cibuľa za 1,5 eura prekvapila
Cheeseburger za 0 €: Boli sme na otvorení horúcej novinky. Sľúbili 1 000 jedál zadarmo, poriadne nás sklamali









Nahlásiť chybu v článku