Krémová chuť legendárnych sušienok Horalka a Mila sa mnohým spája s detstvom. Poľská Biedronka však prišla so svojimi vlastnými verziami týchto ikonických pochúťok, a to len za zlomok ceny v porovnaní s originálom. Napodobeniny Fatralka či Lilla sa objavili na pultoch a okamžite vyvolali rozruch. Preto sme sa rozhodli ochutnať ich za vás, aby ste vy nemuseli.
Poľský reťazec Biedronka, ktorý sľubuje lacnejšie potraviny, je v tomto roku na Slovensku obrovským hitom, pretože za posledných pár mesiacov u nás otvoril až 6 predajní. „Lienku“ tak môžete nájsť v Miloslavove, Považskej Bystrici, Senici, vo Zvolene, v Nových Zámkoch a Liptovskom Mikuláši.
V čase ekonomickej neistoty a zdražovania základných potravín sa Slováci čoraz častejšie obracajú na diskontné reťazce. Aj preto nie je prekvapením, že po otvorení predajní Biedronka sa pred nimi vytvárali dlhé rady už od skorého rána. Nákup za menej peňazí je pre mnohých zákazníkov rozhodujúcim faktorom, aj v prípade sladkostí, ktoré si možno dovoliť ako malú radosť počas bežného dňa. A práve na tento psychologický efekt Biedronka cieli — ponúknuť alternatívu, ktorá na pohľad pripomína originál, no nezaťaží peňaženku.
„Lienka“ sa tak zaradila medzi obchodníkov, ktorí stavili na čoraz populárnejší trend predaja vlastných verzií známych sladkostí. Pod svojou privátnou značkou ponúka napríklad Fatralku ako alternatívu k obľúbeným Horalkám, či Lillu, ktorá pripomína tradičnú Milu. Hlavným lákadlom týchto napodobenín je cena, ktorá je výrazne nižšia ako pri origináloch, čo z nich robí zaujímavú voľbu najmä pre zákazníkov, ktorí počítajú každý cent.
Podobné praktiky sú bežné
Podobné stratégie však využívajú aj iné reťazce, nielen Biedronka. Napríklad, Lidl predáva čokoládu, ktorá nápadne pripomína Milku, Kaufland má zas vlastné bonbóny pripomínajúce Kinder.
Treba však poznamenať, že z právneho hľadiska je predaj napodobenín známych produktov úplne legálny, pokiaľ reťazec nekopíruje priamo názov či ochrannú známku originálneho produktu. Tieto alternatívy sa často spoliehajú na podobnosť obalu, farieb či tvaru, čím u spotrebiteľov vyvolávajú známe asociácie.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- prečo reťazce robia napodobeniny známych produktov;
- koľko stoja Fatralky a Lilla;
- ako chutia tieto napodobeniny;
- v čom sa líšia od originálu;
- aká je ich nutričná hodnota v porovnaní s originálom;
- ako skončil náš test.
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Interez PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Bolesti tíšil vodkou a kokaínom, telo mal z AIDS takmer vysušené. Takto vyzerali posledné dni Freddieho Mercuryho
Navštívili sme nádhernú slovenskú dedinu, jedinú svojho druhu. Milujú ju ľudia z celého sveta, skrýva aj tradičnú reštauráciu
Kratom od 2 eur a záhadná „marihuana“ za 9: Skúšali sme automat, ktorý nahneval Slovákov. Dostanú sa k nemu aj deti
Simona žije v Dánsku: Za potraviny dáme 500 eur mesačne, platy sú ale neporovnateľné. Toto Slovensku veľmi chýba
Andreas s rodinou rozbehol biznis v raji na zemi. Gabriela a Peter pracujú ako zvárači v zahraničí, zarobiť vedia aj 12-tisíc
Toto málo známe a očarujúce vianočné európske mesto patrí medzi superlacné destinácie: Jednoducho ho musíte navštíviť
Prvá guľka trafila krk, druhá vystrelila mozog. Vraždu prezidenta Johna F. Kennedyho dodnes sprevádzajú konšpirácie
Nová predajňa Biedronky v malej obci je takmer hotová. Diskontný reťazec posilní svoju pozíciu okolo hlavného mesta
Jedli vlastné deti aj mŕtvoly, z vychudnutia zapáchali: Stalin spôsobil na Ukrajine šialený hladomor, snažil sa ho utajiť
Poliačik o situácii na Ukrajine: Niekto, komu by už za Užhorodom museli dávať plienky, posiela slovenské deti do vojny








Nahlásiť chybu v článku