Ilustračná foto: Unsplash

Viacerí rivali Chanel, ako napríklad Hermés, už svoje ceny zdvihli.

Francúzska luxusná skupina Chanel v utorok oznámila pokles zisku aj tržieb za minulý rok v dôsledku „náročných“ podmienok na niektorých trhoch. TASR o tom informuje na základe správy AFP.

Konkrétne, čistý zisk Chanel sa v roku 2024 znížil o 28,2 % na 3,4 miliardy USD (3,02 miliardy eur) a globálne tržby klesli o 5,3 % na 18,7 miliardy USD. Náročné makroekonomické podmienky mali vplyv na predaj na niektorých trhoch, uviedla generálna riaditeľka módneho domu Leena Nairová vo vyhlásení. A zároveň súčasné „protivetry“ podľa nej vyvolávajú otázky, či opäť zvýšiť ceny po ich náraste minulý rok o približne 3 %.

Situácia je „extrémne nestabilná“

Viacerí rivali Chanel, ako napríklad Hermés, už svoje ceny zdvihli, aby vykompenzovali clá na americkom trhu vo výške 10 %, ktoré nariadil prezident Donald Trump. Finančný riaditeľ Chanelu Philippe Blondiaux pre Vogue Business povedal, že situácia s americkými colnými tarifami je „extrémne nestabilná“, preto Chanel čaká na výsledok všetkých prebiehajúcich diskusií, kým rozhodne o cenách.

Predaj Chanel v Severnej a Južnej Amerike vlani klesol o 4,3 %, zatiaľ čo predaj v ázijsko-pacifickom regióne sa znížil o 9,3 % a v Európe vzrástol o 1,2 %. Chanel uviedol tiež, že v roku 2024 uskutočnil „rekordné“ investície, najmä akvizíciu prestížnych nehnuteľností v Paríži a New Yorku, a rozšíril svoju globálnu sieť obchodov vrátane Číny a Japonska. Plánuje pokračovať v tomto trende a expandovať ďalej v Číne a takisto v Indii a Mexiku.

Čína je „jedným z najdynamickejších a najdôležitejších trhov pre luxusný ekosystém“ a Chanel tam minulý rok otvoril 15 nových obchodov a plánuje otvoriť ďalších 15, dodala Nairová.

Uložiť článok

Najnovšie články