Foto: McArthurGlen

"Myslím si, že naša ponuka je na rakúsko-maďarsko-slovenskom trhu jedinečná a neporovnateľná. Je to naozaj high-end, čo sa týka mixu značiek," hovorí po rekordnom roku pre interez riaditeľ outletu v Parndorfe.

Dizajnový outlet v rakúskom Parndorfe sa tešil veľkému úspechu aj v roku 2024. Dôkazom sú rekordné čísla a štatistiky, podľa ktorých nákupný raj pár minút od slovenských hraníc navštívilo viac ako 7 miliónov ľudí. O rekordnom roku, ale tiež o aktuálnych výzvach či značkách pre interez povedal viac generálny riaditeľ Mario Schwann.

Ak sa pozrieme na rebríček najlepších outletových európskych centier, ktorý zostavila konzultačná agentúra Ecostra, v najlepšej desiatke nájdeme aj rakúsky Designer Outlet Parndorf. Ten podľa oficiálnych štatistík vlani navštívilo 7,2 milióna ľudí, čo z neho robí jedno z najviac navštevovaných miest v Rakúsku. Zároveň išlo o historicky najúspešnejší rok od jeho otvorenia v roku 1998.

Podľa slov riaditeľa Maria Schwanna má outletové centrum potenciál dostať sa v rebríčku aj do najlepšej pätice. „Čo nás robí skutočne výnimočnými, sú naše nadčasové predajne a pestrá zmes značiek – od medzinárodných dizajnérskych až po známe lifestylové,“ dodal Schwann. Ako ďalej avizoval, pozitívny trend pretrváva aj v aktuálnom roku, mimoriadne úspešné boli napríklad Veľkonočné sviatky.

Modernizácia, mladší zákazníci, či zahraničná klientela

V uplynulých rokoch prešiel dizajnérsky outlet v Parndorfe, podobne ako iné segmenty, transformáciou. Tá sa týkala ako zloženia značiek, tak aj renovácie priestorov či prispôsobeniu sa nákupnému správaniu návštevníkov. Vlani v centre pribudlo 4 000 metrov štvorcových zmodernizovaných plôch, na tento rok sa plánuje moodernizácia ďalších 4 500 štvorcových metrov.

V súvislosti s dynamickou mladšou klientelou sa do outletu zároveň dostali trendové značky typu WRSTBHVR či Stone Island.

Okrem toho čoraz častejšie pribúda klientela z USA, Číny, či dokonca Indie. Generálny riaditeľ Mario Schwann priznal, že aj tento fakt je pre Parndorf výzvou a pri fungovaní ho musia brať do úvahy. Ako príklad uviedol tiež posvätný mesiac Ramadán či sviatok Dívalí. „Myslím si, že Parndorf sa v uplynulých rokoch vyvinul z lokálneho centra na medzinárodnú destináciu,“ uviedol exkluzívne pre interez.

Foto: McArthurGlen

Pochopiteľne, mimoriadne silnými krajinami, ktoré outletové centrum navštevujú, ostávajú Slovensko a Maďarsko.

Naše hlavné mesto je dokonca s nákupným areálom spojené kyvadlovou dopravou, ktorá by už čoskoro mala pribudnúť aj na trase Parndorf-Budapešť.

Expanziu prehodnocujú, nie je však na programe dňa

Súčasné zloženie značiek je koncipované tak, aby dokázalo uspokojiť preferencie pomerne širokej škály zákazníkov. Veľké predajne majú otvorené športové značky ako Nike či Adidas, už overenými nájomcami sú Tommy Hilfiger, Karl Lagerfeld, Guess či Polo Ralph Lauren, no svoje miesto v Parndorfe našli aj high-end značky ako Gucci, Burberry, Prada, Versace či Moncler.

Mnohých ľudí, pochopiteľne, zaujímajú ďalšie kroky McArthurGlen na východe Rakúska a časté otázky preto smerujú na potenciálne rozrastanie sa outletového mestečka.

Tento článok je dostupný členom Interez PREMIUM

Uložiť článok

Najnovšie články