Slovenskému biznisu s čerpacími stanicami dlhodobo kraľujú veľké a stabilné spoločnosti. V uplynulom období sa medzi ne dostal aj poľský Orlen, ktorého dlhodobou ambíciou je byť tuzemskou dvojkou po Slovnafte. Okrem toho u nás pôsobí aj viacero menších prevádzkovateľov a my sme sa pozreli na to, ako sa firmám v palivovom sektore počas vlaňajška darilo.
Na úvod je potrebné poznamenať, že poradie uvedené v článku nemusí byť celkovým poradím na Slovensku. Informácie použité v texte pochádzajú z verejne dostupných zdrojov, finančných portálov a oficiálnych webových stránok jednotlivých spoločností. Niektoré údaje môžu byť neaktuálne a nie sú inak verejne dohľadateľné.
Ak sa pozrieme na najväčších prevádzkovateľov čerpacích staníc na Slovensku, v prvej desiatke máme hneď niekoľkých regionálnych a domácich hráčov. Patrí medzi nich RealK s necelou tridsiatkou čerpačiek a tržbami atakujúcimi 100 miliónov eur, TAM Autohof s dvoma desiatkami staníc a tržbami 312 miliónov eur, respektíve čerpačky pod hlavičkou Pumpa SK a GAS.
Tanker
Prevádzkovateľ: TANKER s. r. o.
Počet staníc: 36
Výsledok: Strata 2,17 milióna eur
Kežmarská spoločnosť Tanker pôsobí v maloobchodnej sfére od roku 2004, no v jej portofóliu je tiež veľkoochod – napríklad dodávanie pohonných hmôt dopravným spoločnostiam. Ako z dostupných informácií vyplýva, aktuálne má na Slovensku 36 čerpacích staníc, pričom deväť z nich funguje v takzvanom bezobslužnom režime.
Ešte vlani protimonopolný úrad schválil koncentráciu staníc Tankeru s TAM Autohof, no ako je zrejmé z rozhovoru s prevádzkovým manažérom spoločnosti Marošom Kaletom pre portál startstop.sk, z tohto plánu napokon zišlo. To však nezmenilo ambíciu prevádzkovateľa siete čerpacích staníc na Slovensku ďalej rásť.
Čo sa týka hospodárskych výsledkov za minulý rok, eseročka TANKER skončila druhý raz po sebe v strate, pričom jej klesli aj tržby. Kým ešte v roku 2022 utŕžila 159 miliónov eur a vykázala zisk 74-tisíc eur, vlani boli tržby na úrovni 98 miliónov eur a strata predstavovala 2,17 milióna eur. Ak sa pozrieme na dnes analyzované spoločnosti, ide v podstate o jediný prípad, kedy konštatujeme stratu.
Dalioil
Prevádzkovateľ: DALITRANS s. r. o.
Počet staníc: 40
Výsledok: Zisk 2,14 milióna eur
Ďalšou slovenskou firmou je DALITRANS, pod ktorú patria čerpacie stanice Dalioil. Tie sú podľa informácií z oficiálneho webu spoločnosti rozšírené v 40 lokalitách a v každom slovenskom kraji sú zastúpené minimálne trikrát. Okrem toho má Dalioil v prevádzke aj reštaurácie Route Grill 50 a Route Grill 63.
Sieť čerpačiek sa motoristom snaží poskytnúť takpovediac plný komfort a pomerne nedávno tiež spojila sily s potravinovým reťazcom Fresh. Výsledkom je koncept Fresh Mini s čerstvými produktmi, ktoré by mali zvýšiť atraktivitu jednotlivých staníc a zatraktívniť ich pre bežných návštevníkov. Podobný plán už nejaký čas realizuje aj konkurencia, napríklad OMV.
Efektívne fungovanie dokazujú aj hospodárske výsledky za uplynulý rok. Eseročka DALITRANS pomaly a stabilne rastie ako v oblasti tržieb, tak aj v kolónke ziskov. Vlani utŕžila viac ako 200 miliónov eur (nárast 1 % oproti roku 2023) so ziskom 2,14 milióna eur (nárast o 2 % oproti roku 2023).
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- ako sa darilo najväčším sieťam na Slovensku;
- kto sa „vyhrabal“ zo straty;
- komu sa premiérovo podarilo dosiahnuť v tržbách miliardu eur.
Po zakúpení predplatného tiež získaš
- Neobmedzený prístup ku všetkým PREMIUM článkom
- Prístup k exkluzívnym benefitom
Nahlásiť chybu v článku