Konverzácie s nahnevaným alebo ročúleným či emočne rozladeným človek nie sú veľmi obľúbenou časťou dňa pre nikoho z nás. Našťastie, dajú sa zvládnuť aj celkom jednoducho a tieto tri frázy ti v tom pomôžu.

Vo svete žije mnoho ľudí, ktorí sú rozdielnej povahy, rozdielnej nátury a teda aj pohľad na svete majú častokrát diametrálne odlišný. Ak by na našej planéte žili výhradne len rozumní a racionálne uvažujúci ľudia, každému by to veľmi uľahčilo život a všetko by bolo jednoduchšie. Ale, ľudia nie sú stroje a nikto z nás nie je perfektný. Mnoho ľudí trávi až príliš veľa času nadmerným sa rozrušovaním nad vecami alebo rozmýšľaním, kde všade by sa mohla začať nejaká hádka. Dokonca, aj tí najvyrovnanejší sa niekedy nechajú vytočiť obyčajnými maličkosťami. Nuž, toto sú 3 frázy, ktorými určite hneď upokojíte nahnevaných či emočných ľudí, ktorým niet rady.

Článok pokračuje pod videom ↓

Nie vždy sa môžete vyhnúť rozhovoru s nejakým až príliš emočným človekom, ktorého názory na určitú situáciu sú úplne vedľa a vy máte pri ňom pocit, akoby jeden hrach o stenu hádzal. Potom zostávame v takýchto situáciach len stáť s otvorenými ústami a neveriacky pozeráme, čo za nezmysly dokážu ľudia v návale emócii zo seba vypotiť. Takéto konverzácie, hoc ich mnoho z nás vôbec nemá v láske,  sú jednoducho súčasťou života a nie vždy sa im dá vyhnúť, aj keď veľmi chcete. Našťastie však existujú spôsoby, ako ich urobiť menej “bolestivé”, či menej nepríjemné a ako ich zvládnuť oveľa lepšie a pritom netreba až tak veľa, no vy musíte byť ten, kto si zachová chladnú hlavu, a nedá sa strhnúť.

Prosím, hovor pomalšie. Rád by som pomohol.

Toto je prvá z fráz, ktorá podľa Bernsteina, amerického psychológa, funguje úplne perfektne. Problém niekedy nemusí byť v tom, že takíto ľudia rozprávajú príliš rýchlo, problémom môže byť to, že nekontrolovateľne vzlykajú, či kričia alebo sú presvedčení, že to, čo robia, je to najlepšie, aj keď niekedy nie je. Bernstein vysvetľuje, prečo je táto veľmi jednoduchá veta naozaj efektívna. Funguje to kvôli tomu, že si takíto ľudia v hneve alebo v návale emócii myslia, respektíve predpokladajú, že im budete odporovať a doslova to čakajú. No vy im samozrejme v skutočnosti nebudete klásť odpor. Teda, určite by ste nemali. Vy sa ich zrazu pýtate na objasnenie. Máte záujem. Máte záujem o nich. Začnú o tom premýšľat a to je dobre.

stocksnap.io
stocksnap.io

Čo si praješ, aby som urobil?

Druhá z veľmi účinných viet, ktoré určite pomôžu, je táto a v podstate funguje na podobnom princípe ako prvá fráza. Človek, s ktorým hovoríte, prestane mať na celú vec taký ten primitívny názor, ktorý je ovplyvnený jeho emóciami. Veta, akou “Čo si praješ, aby som urobil?” je, doslova nútite ľudí, aby začali o danom probléme skutočne premýšľať. Nie iba navonok, ale aby sa nad tým zamysleli aj hlbšie.

pexels.com
pexels.com

V podstate, hocijaké otázky

Nezáleží na tom, ako veľmi je druhá strana, s ktorou hovoríte šialená, nahnevaná alebo precitlivelá. Ak chcete, aby sa konverzácia opäť vrátila na rozumnú a normálnu vlnu, hovoriť mu alebo jej, že je blázon, alebo vysvetľovať, že váš názor je oveľa rozumnejší, rozhodne nepomôže. Prečo? Vysvetľovanie je v podstate stále istá forma “boja” proti tomu, s kým konverzujete. Človeka to nielenže neupokojí, ba dokonca, bude to vnímať ako podnet na to byť ešte viac agresívnejší, a ešte viac sa nechať obalamútiť emóciami. Takže aj keď sú ľudia až priam nepríčetní, a máte pri nich pocit, že tárajú dve na tri a vôbec si neuvedomujú, čo hovoria, radšej sa ich opýtatejte akúkoľvek otázku. Akt počúvania odráža späť emočný stav danej osoby, nie obsah toho, čo hovoria. Takže pýtaním sa jednoduchých otázok je viac pravdepodobné, že daného človeka schladíte a vrátite konverzáciu späť do pohodového tónu, než akékoľvek presviedčanie, že to čo hovoria, v podstate vôbec nedáva zmysel.

pixabay.com
pixabay.com

Pozri aj: 7 UŽITOČNÝCH TIPOV, ABY STE SA ĽUDOM ZAPÁČILI UŽ POČAS PRVÝCH 7 SEKÚND STRETNUTIA

psych.sk (Alexandra Geletová), themuse.com
Všetko začína v tvojej hlave
Uložiť článok

Viac článkov