Foto: Unsplash

Instagram chcel byť ako TikTok.

Sociálna sieť TikTok aktuálne vládne svetu a to pravdepodobne nenechalo pokojne spávať ďalšieho giganta – Instagram. Spoločnosť Meta, ktorá Instagram vlastní, sa preto rozhodla, že z nej spraví druhý TikTok, čo sa ale stretlo s obrovským odporom používateľov. Neostávalo im teda nič iné, ako zaradiť spiatočku, píše BBC.

Zmeny v algoritme

Aj vy ste si všimli, že vo vašom feede sa čoraz viac objavujú náhodné videá od profilov, ktoré ani nesledujete? V poslednom čase to zašlo do takých extrémov, že posty od našich priateľov sa prakticky strácali a častokrát sme ich ani nemali možnosť vidieť. Instagram totiž prekopal svoj komplikovaný algoritmus, aby sa podobal práve TikToku.

Na spoločnosť Meta sa tak spustila obrovská vlna kritiky od bežných používateľov, cez významných influencerov až po tie najväčšie osobnosti. Adam Mosseri, šéf Instagramu, síce najprv ľudí upokojoval, že na vyladenie zmien potrebujú čas, no najnovšie priznal omyl a hovorí o kroku spať.

„Som rád, že sme zariskovali – ak z času na čas nespravíme nejakú chybu, znamená to, že nie sme dosť odvážni. Teraz však jednoznačne potrebujeme urobiť krok späť,“ povedal. Vraj ich tento omyl veľa naučil a chcú pokračovať v tvrdej práci.