Foto: Unsplash/Jarritos Mexican Soda

Mávate až príliš často ťažké dni? Pokúste sa to zmeniť.

Nie je ľahké vyvážiť svoju kariéru, vzťah a spoločenský život. Málokedy získate čas na to, aby ste si sadli a oddýchli si. Aj keď si zaslúžite dať si pauzu a starať sa o seba, nie vždy je to možné. Podpora vašej energie a imunitného systému však nemusí byť ťažká. Najmenšie a najrýchlejšie rituály môžu niekedy zmeniť váš život významným spôsobom.

Existuje veľa spôsobov, ako môžete udržať svoj deň jasný a zdravý bez toho, aby ste úplne zmenili svoj súčasný životný štýl. Portál Thought Catalog zostavil zoznam niekoľkých malých a ľahko naučiteľných spôsobov, ktoré vám pomôžu zlepšiť svoj zdravotný stav.

#1 Pite viac vody

Nemôžeme začať ničím iným ako pitným režimom, ktorý je najmä počas týchto horúcich dní nesmierne dôležitý. Hoci vám to príde ako úplná maličkosť, aj tak ju pravdepodobne zanedbávate. Najjednoduchší spôsob, ako zvýšiť svoje imunitné zdravie a energiu, je zvýšiť príjem vody. Pitie dvoch litrov vody denne aktivuje váš metabolizmus, ktorý vám dodá viac energie.

Foto: Unsplash/Bluewater Globe

Voda vás nielen energeticky načerpá, ale pomôže vám vytvoriť čistejšiu pokožku, udržať krvný tlak na správnej úrovni a pomôcť pri trávení. To sú dôvody, prečo začať so sebou nosiť prenosnú fľašu s vodou. Hydratácia je predsa dôležitá.

#2 Pridajte do svojho jedálnička citrusy, zeleninu a jogurty

Vaša strava má silný vplyv na vaše fyzické a emočné zdravie. Ak sa budete držať zdravej výživy, podporíte svoj imunitný systém. Jesť príliš veľa nezdravého jedla môže spomaliť trávenie a odčerpať energiu. Aj keď sa na občerstvení občas nestane nič zlé, mali by ste sa pokúsiť pridať do svojej stravy viac citrusov, jogurtov a zeleniny. Tieto potraviny zlepšia vaše zdravie a energiu, takže nezabudnite, že v chladničke by malo vždy čakať niečo zdravé.

Foto: Unsplash/Pablo Merchán Montes

#3 Užívajte správne vitamíny a doplnky stravy

Vitamín C je zásadný pre zabezpečenie hladkého fungovania imunitného systému. Vitamín C môžete prijímať zo stravy a z doplnkov stravy. Pre naše telo je dôležitý najmä kvôli tvorbe kolagénu, prevencii pred ochoreniami zraku a onkologických ochorení, a kvôli vstrebávaniu železa. Nájdete ho napríklad v brokolici, čiernych ríbezliach, citrusoch a jahodách.

#4 Doprajte si dostatok spánku

Potrebujete sedem až osem hodín spánku, aby ste zostali zdravý a nabitý energiou. Ak sa nemôžete počas noci dostatočne vyspať, nie je nič zlé na tom, keď si v strede dňa zdriemnete. Mali by ste však spať iba asi pätnásť až dvadsať minút, ak chcete resetovať systém a zvýšiť svoju energiu. Majte na pamäti, že silový spánok je pre vás ešte lepší ako pitie kávy. Aj keď kofeín zvyšuje energiu, môže to spôsobiť, že budete nepokojný a budete robiť chyby. Okrem toho, silové zdriemnutia skutočne zvyšujú výkonnosť a pamäť.

Foto: Unsplash/Damir Spanic

#5 Hýbte sa

Vaše telo bude môcť lepšie fungovať, ak zostanete aktívny. Je v poriadku, ak nemáte čas cvičiť sedem dní v týždni. Jednoduchá chôdza tridsať až šesťdesiat minút denne môže pomôcť udržať imunitný systém na tej správnej vlne. Cvičenie tiež zvýši váš srdcový rytmus, čo zvýši vašu energetickú hladinu. Ak sa vám podarí zaradiť cvičenie do svojej každodennej rutiny, čoskoro budete mať oveľa väčšiu výdrž.

#6 Minimalizujte stres a alkohol

Stres môže mať vplyv na imunitný systém. Preto je dôležité znížiť svoje stresové faktory a konzumáciu alkoholu. Môžete to robiť tak, že sa budete venovať záľubám, ktoré vás vzrušujú, vyhradiť si viac času na odpočinok alebo sa prihlásiť na terapiu, aby ste sa naučili nové mechanizmy zvládania stresových situácií.

Všetko začína v tvojej hlave
1
Uložiť článok
Komentovať