Foto: Photo by rawpixel.com from Pexels

Alexandra Geletová / /
Tu je zoznam toho, čo by ste nemali robiť na pracovnom pohovore, ak chcete, aby vás prijali.

Pracovný pohovor vie byť strašiak pre nejedného z nás, dokonca aj pre tých skúsenejších. Uchádzačov je veľa, no miesto je iba jedno. Ako zabezpečiť, aby ste ho nakoniec dostali vy? Kľúčový je určite dobrý dojem. A na to, aby sa vám to podarilo, skúste sa na nadchádzajúcom pohovore vyhýbať týmto chybám.

Aké veci môžu úplne zničiť váš pohovor a zmariť tak všetky šance? Personalisti prezrádzajú, že ľudia sa najčastejšie dopúšťajú týchto 10 chýb.

#1 Predstieranie, že nemáte žiadne chyby

Jednou z najväčších chýb, ktorých sa ľudia dopúšťajú, je to, že sa tvária, akoby nemali žiadne chyby. Ale prekvapenie – nikto z nás nie je dokonalý. Nikto z nás nie je perfektný. Keď sa vás na pohovore opýtajú na vaše slabosti, nie je to kvôli tomu, že chcú odhaliť vašu hroznú stránku. Chcú iba zistiť, či dokážete byť úprimní. A pamätajte, že nečestnosť vám vôbec nepomôže.

#2 Ohováranie vášho bývalého šéfa

Určite vynechajte vety ako: “Bolo chybou pracovať pre tú spoločnosť,” či “Veľmi som si nerozumel so šéfom,“alebo “Nestotožňoval som sa s filozofiou firmy,“ pokiaľ to nechcete ďalej vysvetľovať. Personalista totiž nevie objektívne zhodnotiť celý príbeh, nakoľko tam nebol a kvôli tomu vás bude vnímať ako negatívnu osobu, čo vaše šance určite nezvýši.

pexels.com

#3 Neinformovanie sa o spoločnosti

Keď sa zaujímate o pozíciu v nejakej firme, potom by ste si mali dať tú námahu a aspoň niečo si o nej zistiť. Keď sa vás opýtajú na nejaký detail a vy nebudete vedieť odpovedať, potom vám určite ukážu dvere s úsmevom a so slovami: “Šťastie praje pripravenému.“

#4 Žiadne poďakovanie

Predstavte si situáciu, že máte zamestnať kandidáta, ktorého životopis je naozaj skvelý, referencie takisto a všetko vyzerá veľmi sľubne, no počas celej vašej komunikácie ani raz nepoužil slovíčku “ďakujem“ alebo neprejavil akúkoľvek inú formu vďaky. No, asi by ste ho neprijali.

#5 Vyjednávanie, ktoré prekračuje hranice

Je to chyba, ktorej sa dopúšťajú najmä mladší a menej skúsenejší kandidáti. Je dôležité vedieť si určiť hranice a skončiť s vyjednávaním vo chvíli, kedy sa to k nim blíži.

#6 Prekročenie hranice medzi sebavedomím a aroganciou

Áno, na pohovore chcú vidieť sebavedomého človeka, no dajte si pozor, aby ste to zbytočne neprehnali a nepôsobili skôr ažnarogantne. Ak je to niečo, čo vám to robí problémy, potom by ste si niekedy mali radšej zahryznúť do jazyka alebo nepovedať hneď to, čo vám napadne ako prvé.

pexels.com

#7 Ponižovanie iných pracovníkov

Ak je niečo, čo môže úplne zakopať vašu úroveň, tak je to ponižovanie a osočovanie iných pracovníkov. Môžete byť na danú pozíciu akokoľvek vhodný, no pokiaľ neprejavíte aspoň náznak tímového ducha a ochoty spolupracovať s ostatnými, čo sú veľmi dôležité vlastnosti, potom to nikdy nepôjde správnym smerom.

#8 Nepoloženie žiadnych otázok

Určite máte na srdci tak milión otázok. Nebuďte ticho a vyslovte aspoň niekoľko z nich. Ak zostanete ticho, dáte tým najavo, že vám na pohovore a na pozícii nezáleží, alebo že ste si nedali tú námahu, aby ste počúvali či zistili si niekoľko informácii. A to nie je dobré.

#9 Klamanie ohľadom kontaktov

Ak si myslíte, že ak nevinne zaklamete, že poznáte toho a toho a tamten je váš výborný kamarát, aj keď vôbec netušíte, kto to je, zvýši vám to šance na úspech, potom ste na omyle. Ak vás personalista odhalí, určite to nepridá na vašej vierohodnosti.

#10 Príchod na pohovor s niekým ďalším (alebo s vašou mamou)

Akokoľvek smiešne to znie, naozaj sa stávajú aj také veci. Určite ste už dosť veľkí na to, aby ste pracovný pohovor zvládli aj bez iného rodinného príslušníka. Stačí nádych, výdych a trochu odvahy.

pexels.com
huffpost
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)