Alexandra Geletová / /
Spoľahlivosť je kvalita, ktorá mnohým ľuďom chýba a pri tom je tak podstatná.

To, akí sme spoľahliví, dokáže veľmi ovplyvniť to, ako sa na nás iní pozerajú a ako nás vnímajú. A keď chceme urobiť čo najlepší dojem, určite by sme v tomto smere mali byť svedomitejší. Takže, ak máte problém s meškaním či nedokážete úlohy odovzdať včas, alebo niekedy niekde vôbec nedorazíte, potom je týchto 7 tipov presne pre vás.

#1 Pridajte „nie“ do svojho slovníka

Možno to znie čudne a zozačiatku to bude ťažké, ale musíte sa naučiť hovoriť nie. Radšej totiž niekomu povedať nie a odmietnuť ponuku, ako v ňom živiť mylné nádeje a nechávať ho v napätí až do poslednej chvíle. Ak už teraz viete, že sa niekde nemôžete dostaviť alebo niečo nemôžete urobiť, radšej povedzte nie.

#2 Zapisujte si vaše povinnosti

Založte si zápisník, urobte si poznámku do mobilu, kúpte si farebné papieriky, zakrúžkujte políčko v kalendári, napíšte si to na ruku alebo si robte uzlíky na vreckovke, ako len chcete. Zapisovanie a značenie si svojich povinností však naozaj pomáha.

#3 Určite si hraničný termín

Mnohým ľuďom sa to osvedčilo. Keď si nastavíte nejaký termín, do ktorého musíte mať úlohu hotovú, je to akoby ste pracovali pod menším tlakom a veľa ľudí je práve pod tlakom najproduktívnejších. Takže, ak máte problém s odovzdávaním vecí načas, určte si vlastné hranice.

unsplash.com

#4 Vždy sa zamyslite nad tým, aký máte vplyv

Niekedy pri zlepšení spoľahlivosti môže pomôcť aj taká drobnosť, ako napríklad to, že sa na chvíľu zastavíte a porozmýšľate, aký veľký vplyv vlastne máte. Porozmýšľate nad tým, čo by sa mohlo stať, ak by ste sa na stretnutí neukázali, ak by ste nejaké zadanie nesplnili a podobne.

#5 Nastavte si budík

Budík nemusí byť nápomocný len pri rannom vstávaní. Ak niekde máte byť o desiatej a z domu musíte odísť o deviatej, nastavte si budík, ktorý vám pripomenie, že teraz už musíte ísť, aby ste to pekne stihli. Je to jednoduché a efektívne.

#6 Urobte úlohu hneď ako ju dostanete

Pokiaľ ide o jednoduchšie a časovo menej náročnejšie úlohy, snažte sa ich splniť hneď vtedy, keď ich dostanete. Uvidíte, že to nielen ušetrí váš čas a zvýši produktivitu, ale tiež napomôže aj vašej spoľahlivosti – pretože nie je šanca, že na danú úlohu nedajbože zabudnete.

#7 Prestavte si hodinky

Ďalší zlepšovák, ktorý pomáha ľuďom, je prestavenie hodiniek či už na mobile alebo v domácnosti o dve či tri minúty dopredu (možno aj viac). Meškanie tak pre vás už prestane byť problém.

unsplash.com

Pozri aj: Pozor na týchto 8 gest. Výrazne vám uberajú z atraktivity i serióznosti

bustle
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)