Foto: Budweiser (Twitter)

S touto výzvou určite nerátal ani samotný pivovar.

Majstrovstvá sveta v Katare so sebou prinášajú na dennej báze množstvo nečakaných a kontroverzných situácií. Jedna z nich sa však udiala aj krátko pred vypuknutím turnaja, keď sa narýchlo zmenili pravidlá o predaji alkoholického piva v okolí štadiónov. Výhradný sponzor piva na turnaji, spoločnosť Budweiser, tak musel nájsť spôsob, ako sa zbaví pripraveného piva v hodnote desiatok miliónov eur, píše LAD bible.

Článok pokračuje pod videom ↓

Katar si pre návštevníkov svetového šampionátu vo futbale pripravil naozaj netradičné podmienky, ktoré korešpondujú s ich domácou kultúrou. V moslimskej krajine platia prísne zákony ohľadom predávania, držania aj konzumácie alkoholu, čo sa zdalo byť s blížiacimi sa MS vo futbale pomerne problémovým faktorom.

Foto: TASR/AP

Už pôvodná dohoda bola obmedzujúca. Ako sme informovali krátko pred začiatkom turnaja, návštevníci si mohli užívať studené pivo len v okolí štadiónov a vo fanzónach, no aj to až od 18:30. Neskôr, menej než 48 hodín od úvodného výkopu prvého zápasu, sa však dostala na povrch informácia, že katarské úrady spolu s FIFA zmenili nariadenie a pivo sa bude podávať len vo fanzónach, kde priaznivci sledujú zápasy na veľkoplošných obrazovkách.

FIFA sa postavila za Katar, firma musela vymazať status

V ten moment sa na usporiadateľov vzniesla vlna kritiky, na ktorú svojsky reagoval pivovar Budweiser, ale aj prezident FIFA Gianni Infantino. Zatiaľ čo hlava svetového futbalu stála pri katarskom rozhodnutí s tvrdením, že ľudia určite bez toho piva vydržia, americká spoločnosť napísala na Twitter krátko a výstižne: „Dobre teda, toto je trápne.“ Status však po chvíli vymazali a úsmevne dodali: „V prípade, že ide o náš posledný Tweet, tak si nás pamätajte ako kráľov piva,“ znelo na firemnom účte.

Foto: Unsplash

Americká spoločnosť, ktorá sa pýši 150-ročnou históriou, tak musela vymyslieť, čo spraví s množstvom alkoholického piva, ktoré malo pri góloch akéhokoľvek z 32 zúčastnených tímov tzv. tiecť potokom. LAD bible dodáva, že spôsob už našli. Pivo v hodnote 73 miliónov eur, ktoré by sa zmestilo do obrovského skladu, dá pivovar víťaznému tímu Majstrovstiev sveta.

Nealkoholická verzia ostáva

Aj keď sa Budweiser zachoval naozaj prekvapivo a tento ťah im určite zvýši všeobecnú popularitu, majú plné právo na rozhorčenie, keďže vystupujú ako jeden z hlavných partnerov celého turnaja a náhly zákaz predaja alkoholického piva im výrazne zasiahne do rozpočtu. Na štadiónoch však naďalej ostáva v obehu ich nealkoholická verzia Bud Zero.

Najnovšie články