/
Zaspať môže byť niekedy nadľudským výkonom. Ak bojujete s nespavosťou, vyskúšate týchto pár trikov.

Ste vyčerpaní od únavy, no myseľ, ktorá si ide „svoje“, vám nedovoľuje zavrieť oči? Bežné okamihy dňa sú popretkávané (ne)odkladnými povinnosťami, ktoré sa na vás rútia z každej strany? Tieto situácie možno dôverne poznáte. Čo teda treba urobiť, aby ste dokázali bez problémov zaspať? Vyskúšajte tieto techniky. Vedci svorne tvrdia, že určite zaúčinkuje aspoň jedna z nich. 

Chronická nespavosť je novodobý mor tejto spoločnosti. Je najvyšší čas s tým niečo urobiť. K pokojnému spánku by vám mali pomôcť práve tieto  techniky.

#1 Urobte si zoznam toho, čo musíte urobiť

pixabay.com

Je to skvelý a jednoduchý spôsob, ktorým si môžete vyčistiť hlavu. Na nočný stolík si položte diár. Ak vás prepadnú myšlienky na všetky úlohy, ktoré vás čakajú na ďalší deň, zapíšte si ich. Tak určite na nič nezabudnete.

#2 Nezabúdajte na relax

Ak si chcete dokonale oddýchnuť, zabudnite na hru na mobile. Mobil do postele nepatrí. Radšej siahnete po knihe alebo si vyfarbujte omaľovánky. Dôležité je, aby ste sa uvoľnili. To vám pomôže i lepšie zaspať.

#3 Siahnite po doplnkoch výživy

pixabay.com

V prípade, že vás trápi chronická nespavosť, môžete vyskúšať i doplnky výživy. L-theanín, neesenciálna aminokyselina, je vynikajúcim doplnkom na relax i uvoľnenie. Preto stojí za to jej účinky vyskúšať aj na vlastnej koži.

#4 Doprajte si strečing

Pred spaním sa poriadne ponaťahujte. Pomôcť môže nielen joga, ale i pilates či kalanetika. Pred spaním by ste sa však mali vyhýbať nadmernej záťaži. Kardiotréning by vám zaspať nepomohol, mal by na váš organizmus presne opačný účinok.

#5 Dajte si šálku čaju

pixabay.com

Pomôže vám vynikajúco zrelaxovať. Jediná vec, na ktorú by ste si mali dať pozor je to, aby ste siahli po čaji, ktorý neobsahuje kofeín. Potrebujete sa uvoľniť, nie nabudiť. Dobrou voľbou môže byť bylinkový čaj, roibos či ovocné čaje. Je to len na vás, čomu dáte prednosť.

#6 Zachovajte si vnútorný pokoj

Pokoj v duši. To je tá najdôležitejšia ingrediencia, ktorá vám navodí pokojný spánok. Môžete sa venovať meditáciám, počúvať relaxačnú hudbu či siahnuť po duchovnej knihe, ktorá sa dotkne vášho vnútra. Pokojná myseľ je oddýchnutá myseľ.

Pozri aj: Dvojfázový spánok: Kedysi ľudia spávali na dve etapy. Vedci si dodnes myslia, že 8 hodinový spánok pre nás nie je prirodzený

buble
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)