/
Nikto z nás nechce druhého úmyselne nahnevať. Väčšinou. Avšak niekedy sa to jednoducho stane. Psychológovia radia, ako sa dá vykľučkovať aj z takejto nepríjemnej situácie.

Len málokto z nás má za cieľ úmyselne vyprovokovať druhého človeka. Našťastie ide len o jedincov, ktorí doslova žijú tým, že vyvolávajú hádky, problémy a nepokoje. Avšak väčšina normálnych ľudí sa zaobíde aj bez týchto scén. Čo však robiť s tým, ak niekoho naštveme neúmyselne? Dá sa vôbec táto situácia zachrániť?

Psychológovia sa pozreli aj na túto ošemetnú situáciu, s ktorou sa už určite stretol každý z nás. Ponúkajú zaujímavý spôsob, ako sa dá aj v tomto prípade ostať v pohode. Hnev druhej osoby nás môže naučiť veľa. V skutočnosti je to skvelá príležitosť pre osobný rozvoj. Ak čelíte takejto nepríjemnej skúške, môžete ju jednoduchšie prekonať pomocou týchto šiestich uvedomení.

#1 Ako na vás pôsobia slová kritiky?

Photo by Carol Oliver on Unsplash

Určite sa vás to hlboko dotýka. Skúste sa v tej chvíli viac pozorovať. Sťahuje sa vám žalúdok? Bojíte sa? Ak áno, skúste si dať na určitý čas pauzu od riešenia problémov. Ak sa obaja budete cítiť ohrození a zranení, len ťažko vyriešite konflikt s chladnou hlavou.

#2 Aj dobrí ľudia majú právo na hnev

Byť dobrý neznamená byť hlúpy. Aj spravodlivý hnev môže priniesť dobré výsledky. Ak sa dotyčnej osobe niečo nepáči, nechajte ju, nech to dá najavo. Všetci máme právo s niečím nesúhlasiť.

#3 Sledujte reakcie svojho tela

Photo by Jakob Owens on Unsplash

Pri hneve sa vám ako prvé stiahne žalúdok? Pravdepodobne v tom prípade považujete hnev za niečo zakázané a neslušné. Sami tak neviete spracovať vlastné emócie. Ak sa vám najskôr začnú triasť kolená, svedčí to zas o pradávnej reakcii každého organizmu, ktorý je v strese. Zamrznete a nie ste schopní reakcie. To, čo sa vo vás deje, je len typická obranná reakcia vášho tela. Neznamená to však, že rovnako negatívne reaguje na hnev aj človek, s ktorým ste sa dostali do konfliktu.

#4 Nemusíte sa nechať vtiahnuť do cudzej emócie

Nech sa deje čokoľvek, vždy si môžete zachovať vnútorný pokoj. Nemusíte sa nechať vťahovať do niečoho, čo nechcete. Dokonca ani vtedy, ak sa na vás nahnevá niekto, na kom vám skutočne záleží. Ak si zanecháte vnútorný odstup, oveľa lepšie zvládnete vzniknutú situáciu.

#5 Dajte najavo, čo cítite

Photo by Larm Rmah on Unsplash

Pomôcť vám k tomu môžu tri jednoduché vety, ktorými ľahko vyjadríte všetko, čo sa vo vás deje.

„Neviem, čo sa stalo, ale bol by som rád/a, keby naše priateľstvo pokračovalo aj naďalej.“

„Cítim sa nespravodlivo obvinený/á z niečoho, za čo naozaj nemôžem.“

„Nechcem byť pod tlakom, ale naozaj mi na tebe záleží.“ 

Týmto spôsobom dáte dotknutej osobe najavo, že vám na nej naozaj záleží. A v tom je hlavný zmysel.

#6 Čo najviac sa pýtajte

Ak ste sa ocitli v konfrontácii, skúste sa čo najviac pýtať. Neuspokojte sa s vyhýbavou odpoveďou. Máte právo vedieť, kde je pravda. Ak sa na vás niekto hnevá, len on má právo objasniť vám, prečo je to tak.

Hnev nie je tá najpríjemnejšia emócia, avšak aj skrz ňu sa o sebe môžeme veľa naučiť. Všetko, čo sa nám deje, môže byť pre nás skvelou príležitosťou na osobný rast. Preto môžeme byť vnútorne vďační za všetky situácie.

Pozri aj: Technika červeného sleďa: Táto skvelá psychologická taktika vám pomôže vyhrať akúkoľvek hádku

bustle
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)