Foto: pexels.com

Rady na prvú pomoc proti panike.

Niet pochýb o tom, že mať záchvat paniky je nesmierne náročné. V dnešnej dobe sa vyskytujú medzi nami čoraz častejšie a častejšie a ľudia sú proti nim v mnohých prípadoch úplne bezmocní. Preto je dobré vedieť a osvojiť si niekoľko spôsobov, ktoré vám môžu pomôcť priniesť úľavu, či úplne takéto záchvaty poraziť.

#1 Nebojte sa pozrieť pravde do očí

Niekedy je jednou z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť, pozrieť sa pravde do očí. Pripustite si, že áno, máte panický záchvat. No a čo? Stáva sa to a je to čoraz bežnejšie. Keď prestanete potlačovať tieto fakty to úzadia, a naopak, dovolíte si vidieť pravdu, potom sa budete vedieť upokojiť omnoho rýchlejšie.

#2 Zabaľte sa do deky

Odborníci sa zhodujú na tom, že ak sa zabalíte do nejakej teplej a príjemnej deky či periny, môže to na vás pôsobiť upokojujúco a hneď vám to poskytne úľavu. Funguje to presne rovnako, ako keď matky zavinujú plačúce deti do perinky, aby sa upokojili.

pexels.com

#3 Doprajte si chvíľu na dýchanie

Keď cítite, že prichádza panika, začnite sa sústrediť na svoje dýchanie. Hlboké dýchanie spomaľuje centrálny nervový systém a dokáže upokojiť celé vaše telo. Dbajte na to, aby výdychy boli dlhšie ako nádychy a doprajte si na dýchanie presne toľko minút, koľko potrebujete, než sa úplne upokojíte.

#4 Ak je to možné, z danej situácie odíďte

Možno ste v práci alebo luxusnej reštaurácii. Mnoho terapeutov však odporúča, aby ste z danej situácie odišli – ak to, samozrejme, bude možné. Vyjdite na chvíľu von z miestnosti alebo odíďte od ľudí. Takýto pocit bezpečia vám pomôže zmierniť pocit strachu, úzkosti a paniky.

#5 Zamerajte sa na to, čo sa deje okolo vás

Aj keď to môže byť priam nemožné, v danej chvíli sa zamerať na niečo iné, než na paniku a váš vnútorný svet, musíte sa o to pokúsiť. Zamerajte sa hlavne na to, čo sa deje okolo vás. Zamerajte sa na prostredie, ľudí okolo seba, spočítajte všetky zelené objekty v miestnosti, premýšľajte nad tým, z čoho je vyrobená stolička, jednoducho pozorujte okolie.

pexels.com

#6 Vytvorte si vlastný playlist na upokojenie

Určite ste už počuli vetu, že hudba lieči. Vytvorte si svoj vlastný zoznam piesní, o ktorých viete, že na vás pôsobia upokojujúcim a relaxačným dojmom a púšťajte si ho kedykoľvek, keď budete cítiť, že panický záchvat je už celkom blízko. Samozrejme, ocitnete sa vo chvíľach, keď to stačiť nebude, no čím viac možností dokážete v danom okamihu využiť, tým lepšie.

#7 Nebojte sa

Možno to znie zvláštne, no namiesto toho, aby ste sa snažili „upokojiť sa“, skúste paniku „pozvať“, nech príde do vášho života. Postavte sa jej zoči voči, prestaňte sa báť a prijmite ju. Uvidíte, že keď jej nariadite, aby prišla, bude ustupovať, až sa nakoniec úplne rozplynie.

#8 Hýbte sa

Je užitočné si uvedomiť, že úzkosť tiež môže byť vedľajším produktom hnevu (takzvaný nevyslovený hnev), ktorý sa vo vás len zbytočne hromadí. Čo však terapeuti uznávajú za skvelú metódu, ako tomu pomôcť, je pohyb. Prejdite sa do prírody, choďte si zabehať, plávať, alebo jednoducho vykonávajte akúkoľvek fyzickú aktivitu.

pexels.com
bustle
Všetko začína v tvojej hlave
0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )