Aj vás vždy zaujímalo, kam až sa dokážu posunúť hranice streamovaného obsahu? Nuž, niekedy sa zdá, že aj tá najbanálnejšia a najbizarnejšia vec dokáže ľudí na internete zaujať až natoľko, že sú za ňu ochotní platiť. A tí, ktorí túto vec predvádzajú, sú ochotní ju za peniaze predviesť. Niečo takéto je trend NPC streamovania, ktorý poznajú najmä používatelia TikToku.
Zarobiť za pár hodín toľko, ako Slovák v priemere za mesiac? Pre hviezdy na sociálnych sieťach nič nereálne, obzvlášť pre tie na TikToku. Práve na tejto populárnej sociálnej sieti je totiž na vzostupe nový trend v takzvanom NPC streamovaní. V čom spočíva?
Ovládanie tiktokerov emotikonmi a filtrami
Ako portál BBC informuje, toto leto ovládlo NPC streamovanie najmä TikTok, no nie je vylúčené, že by sa nerozšírilo aj na ostatné platformy umožňujúce živé vysielanie. V NPC videách a živých streamoch môžeme vidieť, ako sa tvorcovia roboticky pohybujú a vyslovujú divné frázy. Tým majú vlastne napodobňovať NPC, teda vedľajšie neovládateľné postavy vo videohrách.
NPC tvorcov diváci „ovládajú“ pomocou mikrotransakcií priamo v aplikácii – odoslaním konkrétneho emotikonu alebo dokonca aj filtra priamo do streamu. Tiktokeri následne divákov odmeňujú svojimi divnými reakciami.
Používateľov TikToku takýto obsah baví preto, lebo z (menej) známych osobností na sociálnej sieti môžu spraviť doslova bábku, ktorú môžu aspoň trošku ovládať.
Zárobky v tisícoch za pár minút
Možno by sa mohlo zdať, že niečo podobné predsa nemôže nikoho zaujímať, opak je tradične pravdou. Jedna z najznámejších streameriek, ktorá sa NPC venuje, totiž dokáže za jeden livestream zarobiť 2 až 3-tisíc dolárov, teda v prepočte niečo vyše 1 800 až 2 700 eur. Volá sa PinkyDoll a cena za predvedenie niečoho, čo od nej používateľ TikToku chce, je približne 1 dolár, teda necelé jedno euro.
NPC funguje tak, že keď napríklad spomínanej streamerke pošlete emotikon zmrzliny, dočkáte sa umelej frázy „Ice cream so good“. Kovbojský klobúk je zas spúšťačom reakcie „Yeehaw, yes“.
@pinkydollreal Queen of NPC 👑 #fashionnova #viral #ptp #foryoupage #pourtoipage #pinkydoll #fyp
Odborníci si myslia, že podobný typ obsahu divákov zaujíma najmä preto, že sa môžu aktívne zapájať do toho, čo sledujú. Tým pádom akoby ovplyvňovali to, čo aktér spraví.
S podobným experimentom prišiel pred pár rokmi aj streamovací gigant Netflix, keď uviedol prelomový interaktívny film Black Mirror: Bandersnatch. Práve v ňom si diváci mohli v určitých pasážach filmu vybrať, ako sa dej bude ďalej vyvíjať, čím vlastne akoby ovládali hlavných protagonistov príbehu.
Nahlásiť chybu v článku