Foto: Unsplash

Prechod na novú aplikáciu čaká klientov začiatkom budúceho roka, prví ju však testujú už teraz.

Zmena zaužívaných zvykov a prechod na nový typ aplikácie čoskoro čaká klientov VÚB banky, ktorá patrí medzi najväčšie banky pôsobiace na domácom trhu. Súčasný internetbanking nahradí riešenie, ktoré v rámci skupiny Intesa Sanpaolo používajú ľudia už v 7 iných krajinách. O zmene informuje portál Živé.sk.

Stará aplikácia sa zruší

Ako vyplýva z článku, materská skupina uvažovala nad tým, že zaužívaný a dobre hodnotený slovenský model by mohla zaviesť aj do bánk v ďalších krajinách, no napokon zvíťazil chorvátsky model. „Náklady na vyššie zabezpečenie výrazne rastú a udržiavanie aplikácie len pre jeden trh by bolo finančne veľmi náročné,“ objasnil pre Živé jeden z dôvodov riaditeľ odboru Multichannel a CRM vo VÚB Marek Ilčin.

Nová aplikácia je momentálne v testovacej fáze a od septembra ju používa približne 3-tisíc zamestnancov banky, pričom už v najbližších týždňoch si ju vyskúša aj prvá tisícka klientov. „Tí ju budú môcť využívať a testovať. Vyberie ich samotná inštitúcia, ktorá vyhodnotí to, či sú potrebné funkcie súčasťou novej aplikácie,“ uvádza banka. V priebehu roka 2024 by mala aplikácia dostať všetky funkcie vrátane hypoték či investícií.

Na inštaláciu by mala byť appka pripravená už budúci mesiac a klienti budú môcť využívať starú aj novú verziu súčasne. Zástupca VÚB priznal, že novinka zatiaľ nebude lákať na žiadne špeciálne benefity a prvá masívna migrácia klientov by mohla nastať už začiatkom budúceho roka. Už teraz je zrejmé, že starú aplikáciu čaká zrušenie, no fungovať by mala minimálne ešte celý rok 2024.

Uložiť článok

Najnovšie články