Foto: Photo by Kinga Cichewicz on Unsplash

Takýto spánkový režim zvyšuje riziko vzniku srdcových chorôb či mozgovej príhody.

Koľko hodín v noci spíte? Možno vás to prekvapí, no pre celkové zdravie vášho srdca je to dôležitejšie, než sme doteraz predpokladali. Vedcom sa totiž podarilo zistiť, že množstvo spánku je pri vzniku srdcových ochorení jedným z určujúcich faktorov. 

Stres, málo pohybu či nezdravá strava – to, že tieto veci majú na naše srdce výrazný vplyv, už vieme. Vedeli ste však, že mimoriadne dôležité je aj to, koľko hodín denne v noci spíte? 

Portál Spring totiž publikoval veľmi zaujímavú štúdiu, v ktorej sa vedcom podarilo zistiť, že ak spíme denne menej ako 7 alebo viac ako 8 hodín, môžeme si privodiť arteriálnu stuhnutosť, čo môže následne viesť k vzniku srdcových chorôb či k mŕtvici.

Photo by Claudia Mañas on Unsplash

Výskumný tím skúmal spánkový cyklus u celkovo 1 752 dospelých ľudí, ktorí boli na základe dĺžky spánku rozdelení do 4 skupín. Prvá skupina spala 7-8 hodín, druhá 6-7 hodín, tretia menej ako 6 hodín a štvrtú skupinu tvorili spáči, ktorí v noci prespali viac ako 8 hodín. 

Výsledky prekvapivo poukázali na to, že u ľudí z poslednej skupiny bolo riziko vzniku srdcových chorôb či mŕtvice vyššie o 39 %, no u ľudí z tretej skupiny (tí, ktorí spali menej ako 6 hodín), sa riziko zvýšili až o 52 %.

Táto štúdia teda jasne dokázala, že dĺžka nášho spánku je pre naše kardiovaskulárne zdravie rovnako dôležitá, ako pravidelné cvičene či zdravá strava. Autori štúdie však vyzdvihujú jeden veľmi dôležitý fakt, a to síce že veci ako genetiku, vek či pohlavie ovplyvniť nedokážeme, spánkový cyklus si však upraviť dokážeme. A ako môžete vidieť, určite to zato stojí. 

spring
Všetko začína v tvojej hlave
0
Uložiť článok
Komentovať ( 0 )