Ilustračná foto: Pixabay

Jedným z príznakov COVID-19 je aj strata čuchu, čo si niektorí ľudia nemusia uvedomiť.

Ochorenie COVID-19 prinieslo so sebou aj viaceré symptómy, ktoré sa až postupne začali odhaľovať. Jedným z nich bola aj strata čuchu a chuti. Tento symptóm môže byť niekedy veľmi silný, ako ste sa mohli presvedčiť v našom článku o mužovi, ktorý ochutnával wasabi či cesnak bez toho, aby mu to bolo nepríjemné.

Nečakaná obeť

Strata čuchu však spôsobila jednu neočakávanú vec. Terry Nelson, užívateľ sociálnej siete Twitter, si všimol, že posledné zverejnené recenzie či hodnotenia na známe vonné sviečky Yankee Candle sú dosť negatívne, uvádza portál Newsweek.

Pri recenziách s iba jednou hviezdičkou našiel komentáre ako „Mrhanie peniazmi“ či „Kúpila som si tri sviečky. Bolo to plytvanie peniazmi, lebo nemajú vôňu. Keby som nebola zavretá kvôli koronavírusu doma, idem ich vrátiť.“

Zatiaľ čo zástupcovia spoločnosti Yankee Candle ubezpečovali ľudí, že môžu vrátiť tovar, s ktorým nie sú spokojní, objavil sa aj veľmi trefný komentár, ktorý hovoril, že či dotyční ľudia náhodou nemajú COVID-19, keďže ich necítia.

Pokles spokojnosti

Kate Petrova, výskumná asistentka psychológie na univerzite Bryn Mawr College, si všimla správu od Nelsona a rozhodla sa recenzie viac preskúmať.

Zistila, že recenzie v minulosti, konkrétne od januára 2017 do januára 2020 boli relatívne stabilné, avšak od januára 2020 až do novembra 2020 prišlo k prudkému poklesu spokojnosti.

Preskúmala tri najobľúbenejšie vône na Amazone a zaznamenala výrazný pokles hodnotenia v čase prvých prípadov COVID-19 v USA. Negatívne recenzie narastali od januára až doteraz, pričom čoraz bežnejšou sťažnosťou bol pokles vône. Mnohí však nechávali negatívne hodnotenie bez bližšieho vysvetlenia.

Podobný trend aj inde

Podobný trend objavili aj pri recenziách na vonné sviečky v Británii. Taktiež zistili, že maximum negatívnych recenzii koreloval s vrcholmi jednotlivých vĺn pandémie.

Ako pripomína portál IFL Science, korelácia sa nerovná príčinnej súvislosti a je tu šanca, že ľudia, ktorí ostali doma, jednoducho začali z nejakého dôvodu dávať negatívne recenzie na sviečky. Pri recenziách na sviečky bez vône však nebol zaznamenaný pokles v hodnotení.

Takisto, výrobca uviedol, že nemenil zloženie vonných sviečok a množstvo arómy je v nich stále rovnaké. Všetko teda nasvedčuje tomu, že ak náhodou nebudete cítiť arómu vonnej sviečky, tak namiesto sťažovania, sa radšej choďte otestovať na nový koronavírus.

Uložiť článok

Najnovšie články