/
Približne 40% dospelých ľudí priznáva, že zaspávanie im robí problémy.

Určite to poznáte aj vy. Myslíme si, že po celodennom kolotoči povinností, úloh a rôznych aktivít si večer jednoducho ľahneme do postele a do 5 minút zaspíme ako batoľa. Veľakrát je však opak pravdou. Ani v noci totiž nedokážeme prestať myslieť na povinnosti, ktoré nás na ďalší deň čakajú, čo nám nedovolí opustiť stav bdelosti a ráno sa teda budíme unavení ešte viac, ako sme boli večer, keď sme si líhali.

Existuje však riešenie.

5-minútový trik na zlepšenie vášho spánku

To, čo máte urobiť, je naozaj veľmi jednoduché. Navyše, keď spozorujete, aké skvelé účinky to má na váš spánkový cyklus, už nikdy si nepôjdete ľahnúť bez toho, aby ste predtým spravili túto jednoduchú vec.

O čo ide?

Zadanie je jednoduché:

Venujte 5 minút pred spánkom tomu, že si napíšete zoznam úloh na nasledovný deň.

Photo by Jeshoots.com on Unsplash

Nejde pritom o žiadnu prostoduchú radu, ale o záver, ktorý vyplynul zo štúdie Dr. Michaela Scullina. Ten svoje zistenia vysvetľuje nasledovne: “Žijeme v dobe, kedy sa naše to-do listy naozaj rozširujú, pričom nie všetky úlohy je možné zvládnuť za jeden deň. To je dôvodom toho, prečo si do posteli líhame vystresovaní a s pocitom, že sme niečo nestihli. Nám sa však podarilo dokázať, že ak si pred spaním napíšete to-do list na nasledovný deň, zaspíte rýchlejšie a kvalita vášho spánku za zvýši.”

Štúdie sa zúčastnilo celkom 57 ľudí a ich úlohou bolo 5 minút pred spánkom venovať tomu, že si spíšu zoznam toho, čo musia a chcú stihnúť v nasledovný deň. Výsledky mozgovej aktivity namerané v spánkovom laboratóriu, kde celý experiment prebehol potvrdili, že skutočne ide o aktivitu, ktorú by ste nemali zanedbať.

V čom tkvie tajomstvo tohto triku?

V samotnej podstate je to jednoduché. Ide o to, že keď si spíšete, čo vás na ďalší deň čaká, váš mozog bude mať pocit, ako by tieto úlohy už boli dokončené. S pocitom spokojnosti teda nechá spokojne spať aj vás.

pixabay.com

Počiatočný pocit neistoty sa tak len vďaka 5 minútam premení na presný plán a jasne stanovené ciele, vďaka čomu sa budete môcť naozaj v pokoji vyspať.

Dr. Scullin a jeho tím chcú čoskoro vykonať ďalší výskum, kde by skúmali, aký dopad má táto metóda aj na ľudí trpiacich depresiou a úzkosťou. Jeho subjektívny názor však je, že jej aplikovanie do života by mohlo prejavy týchto ochorení znížiť.

Tak čo, idete do tohto experimentu s nami? My začíname hneď dnes!

Pozri aj: Takýto bizarný spánkový cyklus preferovali géniovia ako Leonardo da Vinci či Nikola Tesla. Trúfli by ste si naň aj vy?

spring
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)