Foto: unsplash.com

Alexandra Geletová / /
Možno na prvý pohľad jednoduchá a nevinná vec, no práve to vám môže zabezpečiť vaše nové miesto.

Pracovné pohovory sú úplne bežná vec, ktorou si musí prejsť každý z nás. Ako ale čo najlepšie zapôsobiť? Ako po sebe zanechať ten dojem, ktorý toho druhého prinúti zamestnať vás? Prinúti ho myslieť si, že vy ste tá správna, či dokonca najlepšia osoba, ktorú môžu nájsť? Niekedy naozaj netreba veľa. Napríklad ak hneď po pracovnom pohovore urobíte túto jednu vec, vaše šance vyletia hore raketovou rýchlosťou.

Byť zdvorilý sa vyplatí, o to viac, ak hľadáte prácu. Takže čo by ste mali urobiť hneď po pracovnom pohovore?

Pošlite email s poďakovaním.

Takáto jednoduchá vec vám pomôže zvýšiť vaše šance na prijatie a dokonca vám môže napomôcť aj k lepšiemu platu. Podľa rôznych prieskumov je pravdepodobnejšie, že zamestnávateľ dá prednosť tomu, kto hoc chce vyšší plat, no zašle krátke poďakovanie, než tomu, kto chce nižší plat, no po pohovore už o ňom nepočujú.

Prečo by ste to mali urobiť?

unsplash.com

Poslať aspoň krátky mail s poďakovaním je niečo možno netradičné, no rozhodne veľmi pôsobivé. Dokáže to vyvolať naozaj silný skvelý dojem. Ide o jednoduché gesto, sladkú bodku na záver, ktorá nielenže vyčarí úsmev na tvári, ale taktiež zaujme vášho budúceho zamestnávateľa, a vy si môžete byť istí, že váš pohovor dopadol viac než úspešne.

Dáva to vášmu budúcemu šéfovi pocit, že beriete túto prácu a pozíciu vážne, oceňujete, že si na vás urobil čas a ste pripravený na novú spoluprácu ako partner na rovnocennej úrovni. Ten správny kandidát totiž vie, ako robiť veci dobre a vďaka takémuto malému prejavu vďačnosti sa môžete tiež zaradiť do tejto skupiny.

Vo viacerých prípadoch sa dokonca stalo, že akokoľvek boli manažéri očarení kandidátom, no ten potom po sebe nezanechal ani slovo, veľmi rýchlo zmaril svoje šance na úspech. Takže, v každom jednom prípade si po pohovore vytvorte chvíľku času a začnite písať email.

Ako napísať ten správny email s poďakovaním?

unsplash.com

#1 Buďte špecifickí. Nie je to len bežná správa. Ide o možnosť, ako zvýšiť vaše šance. Skúste spomenúť niečo z vášho pohovoru, niečo, o čom ste sa bavili, alebo niečo, čo ste povedali. Ukážte, že naozaj máte o prácu záujem.

#2 Pripravte si rozdielne maily. Kopírovať-vložiť nie je najlepší nápad. Pripravte si rozdielne maily pre každú firmu.

#3 Uistite sa, že máte všetko napísané správne. Predtým, než to odošlete, nezabudnite to skontrolovať. Žiadne pravopisné chyby a dobre napísané mená sú základ. Taktiež dbajte na to, aby to bolo krátke, milé a výstižné.

#4 Buďte autentickí. Nehrajte sa na niečo, čím nie ste. Buďte jednoducho sami sebou. Email nemusí byť príliš sentimentálny, stačí, ak splní svoju úlohu a vy urobíte skvelý dojem.

huffpost
Všetko začína v tvojej hlave
0
Komentovať (0)